Ceļu satiksmes noteikumu neievērošana joprojām ir viena no lielākajām problēmām ceļu satiksmē, kas apdraud visus satiksmes dalībniekus. Lai arī negadījumi notiek visu gadu, rudens sākums ir viens no bīstamākajiem periodiem motociklistiem, kad pieaug drošības riski.
Iepriekšējā nedēļa ir beigusies traģiski arī kādam vietējam moto braucējam - uz Dienvidu tilta ir notikusi smaga avārija, kurā gājis bojā kāds motocikla vadītājs. Tas nebūt nav vienīgais šādas sadursmes gadījums, kurā stipri vai letāli cieš kāds motobraucējs. Eiropas Komisijas dati liecina, ka pēc transportlīdzekļu iedalījuma, 25,9% ceļu satiksmē bojāgājušo skaita 2018.gadā ir bijuši motobraucēji. Tāpat dati liecina, ka šādās avārijās cieš gan jaunāki, gan vecāki motobraucēji, kas apzīmē, ka, visticamāk, šādi gadījumi nav atkarīgi no transportlīdzekļa vadītāja stāža.
Motocikli ir iedalāmi vairākos veidos pēc jaudas un braukšanas mērķa. Šodien no tiem Latvijas ceļos visbiežāk sastopami ir ielas, sporta un ceļojuma motocikli. Pamatojoties uz CSDD noteikumiem, motociklu vadīšanas tiesības ir iespējams iegūt un tās izsniedz atkarībā no vecuma. Tas, kādas kategorijas motocikla tiesības ir iegūstamas konkrētā vecumā, nosaka spēkrata motora tilpums. Taču tas nesniedz garantiju, ka pēc tiesību iegūšanas, motocikla vadītāji apzinīgi ievēros visus satiksmes drošības noteikumus un brauc tā, kā to nosaka vispārpieņemtie satiksmes drošības noteikumi.
Parasti motociklistu sezona sākas pavasarī un aktīvi turpinās līdz septembra beigām, taču būtībā, jo siltāks un labāks ir laiks, jo ilgāk tā ilgst. Galvenie riski motociklistiem rudenī ir diennakts tumšais laiks un tā izraisītais temperatūras kritums - dienas ir īsākas nekā naktis, līdz ar to biežāk nākas pārvietoties tumsā, kas apgrūtina redzamību un palielina risku netikt pamanītam uz ceļa. Īpaši bīstamas situācijas var radīt tik vienkārša lieta, kā no kokiem nokritušās lapas, kas mitros apstākļos rada pavisam bīstamas situācijas un var būt iemesls motociklam zaudēt saķeri ar ceļa virsmu.
"Lai arī vasara ir laiks, kad ceļu satiksmē ir visvairāk motociklistu, rudenī pieaug virkne risku, ar ko jārēķinās aktīvākajiem motociklu vadītājiem. Avārijas notiek uz visiem ceļiem - auto maģistrālēm, pilsētvidē un uz lauku ceļiem - visi ir vienlīdz izplatīti avarēšanas punkti. Viens no pēdējā laika izplatītākiem smagu avāriju cēloņiem ir apdzīšanas manevru veikšana neatļautās vai nepiemērotās vietās. Ir jāņem vērā, ka uzvedībai uz ceļa ir jābūt atbilstošai abiem - gan laikapstākļiem, gan ceļam. Ir jāspēj pielāgoties, taču šodien cilvēki nereti ievēro tikai vienu
principu - ātrāk sasniegt galamērķi," skaidro Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.
Ne mazāk svarīga drošas motobraukšanas sastāvdaļa ir ekipējuma izvēle. Ekipējums vienlaikus nodrošina gan drošību, gan komfortu braukšanas laikā. Motociklista ekipējums sastāv no speciāla moto apģērba - biksēm, cimdiem, jakas, vestes, muguras sarga, zābakiem, kā arī dažādu ķermeņa daļu sargiem - ceļu, muguras, un, protams, galvas. Visas ekipējuma sastāvdaļas ir vienlīdz būtiskas. Tikpat būtiski ir izvēlēties kvalitatīvu materiālu aizsargus. Vēlme ietaupīt uz sargiem, var būt iemesls smagu, pat letālu traumu gūšanai. Vienas vai otras ekipējuma sastāvdaļas neesamība ietekmē, cik stipri ir apdraudēts motobraucējs.
Kopumā ne laiks, ne ceļš, ne ekipējums nav īstais nelaimju cēlonis. Patiesībā iemesls negadījumiem ir viens, un tas ir subjektīvs - braukšanas stils, kas ietver gan ātru braukšanu tam neatbilstošos laikapstākļos pa neatbilstošu ceļu bez ekipējuma, gan arī vispārējo satiksmes dalībnieka uzvedību uz ceļa. Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis aicina motociklu braucējus būt apzinīgus un ievērot drošības noteikumus.