Tūristi Latvijā neapmierināti ar cenas un kvalitātes attiecību

Lai gan ārvalstu tūristi nereti ir neapmierināti ar Latvijas viesnīcu cenu līmeni, cena ir tikai viens no faktoriem, kas veido kopējo iespaidu par ceļojumu; visbiežāk neapmierinoša ir cenas un kvalitātes savstarpējā attiecība, atzīst biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie eksperti.

Viesnīcas "Dome Hotel & Spa" īpašnieks Gundars Ozols norāda, ka galveno uz Latviju atbraucošo ārvalstu tūristu daļu veido tā saucamie "budžeta tūristi", kuriem cenas vienmēr būs par augstu, lai gan Latvijas viesnīcu cenu līmenis, salīdzinot ar kopējo Eiropas līmeni, ir ļoti samērīgs, pat zems.

"No personīgās pieredzes varu teikt, ka pat Viļņā viesnīcu pakalpojumu cenas ir augstākas. Problēma ir tā, ka uz Baltiju braucošie tūristi jau "a apriori" sagaida zemas cenas it visam. Kā uzlabojamu vēl joprojām uzskatu servisa līmeņa lomu, jo apkalpojošā personāla profesionalitātes līmenis gan ēdināšanas, gan viesmīlības biznesā ir viduvējs. Latvijā trūkst labu viesmīlības biznesa apmācības uzņēmumu," pauda uzņēmējs.

"Katram cilvēkam ir sava individuāla vīzija par pareizo cenas un kvalitātes attiecību. Ja tomēr ir zināms skaits cilvēku, kas joprojām uzskata, ka prasītā cena ir bijusi par augstu, tad problēma nav pašā cenā, bet gan kvalitātē, kas par šo cenu ir iegūstama," atzīst ceļojumu rezervāciju kompānijas "Travelport" pārstāvniecības vadītāja Baltijas valstīs Rūta Skujeniece.

Eksperte uzsver, ka kvalitātē ietilpst ne tikai konkrētās tūrisma mītnes piedāvātais servisa līmenis, bet arī iespaids par atpūtas iespējām mūsu valstī kopumā. "Galvenā problēma ir tā, ka joprojām Latvijā piedāvātā atpūtas pakalpojumu izvēle un apkalpošanas līmenis neatbilst prasītajai cenai. Tātad jāturpina strādāt - jāveido jauni produkti un jāuzlabo tūrisma uzņēmumu efektivitāte, kas ļautu ieviest elastīgāku (ne vienmēr zemāku) cenu politiku," sacīja Skujeniece.

Arī viesnīcas "Hanza Hotel" valdes loceklis Aigars Gerhards uzskata, ka ārvalstu viesu neapmierinātības pamatā nav cena, bet gan kvalitāte, ko par šo cenu klients saņem. "Cenas viesnīcām tomēr ir ļoti būtiski pazeminājušās, diemžēl daļa viesnīcu, samazinot cenu, būtiski pazemināja arī pakalpojuma kvalitāti," atzina Gerhards.

Viesnīcu nozares pārstāvis arī atzīst, ka klienti ir kļuvuši daudz prasīgāki. "Ja senāk par cenu 50 eiro (35 lati) par nakti klients bija pārsteigts par sniegtā pakalpojuma kvalitāti, tad tagad novērojams, ka par to pašu cenu klients jau pieprasa daudz vairāk," atzīst Gerhards.

Viņš atzīst, ka nepietiek, ka klienta vēlmes un prasības tiek vienkārši apmierinātas - nepieciešams klientu pārsteigt. Gerhards norāda, ka no viesnīcu puses ir sasniegts jau gandrīz vai zemākais cenu līmenis, un, "lai klients saņemtu kvalitatīvu pakalpojumu, zemāk jau vairs nav kur iet".

Ceļojumu aģentūras "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša atzīst, ka "viesmīlības nozarē ir vēl ļoti daudz darāmā, lai sasniegtu pienācīgu servisa līmeni, jo Latvijā joprojām ir restorāni, kur apkalpojošais personāls ne tikai nepārzina ēdienkarti, bet neprot atvērt vīna pudeli un trūkst dažādu citu prasmju, tāpat arī citos uzņēmumos, kas strādā apkalpošanas sfērā, darbinieki joprojām nav iemācījušies vecum veco patiesību, ka laipnība un smaids neko nemaksā, bet vienmēr atmaksājas".

Arī asociācijas "Hostelling Latvia" valdes priekšsēdētājs un hosteļa "Riga Beach Hostel" īpašnieks Armands Muižnieks atzīst, ka svešvalodu zināšanas, smaids, komunikācija ar viesi, tīrība, kā arī drošība ir galvenie jautājumi, ar kuriem būtu jāstrādā Latvijas tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais