Ceļu remonts: par papildu piešķirtajiem 75 miljoniem eiro noslēgti 67 līgumi

Ilustratīvs attēls © Dāvis Ūlands/F64

Valsts papildu piešķirto 75 miljonu eiro programmā autoceļu remontiem, VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) līdz šim noslēgusi 67 būvdarbu līgumus.

Šīs nedēļas sākumā bija izsludinātas kopā 32 atklātas iepirkuma procedūras - 23 ceļu būvdarbu objektiem, astoņas tiltu būves objektiem, vienam drošības barjeru uzstādīšanas līgumam un vienam ribjoslu ( akustisko svītru) izbūves līgumam, kā arī vispārīgo vienošanos ietvaros veiktas 50 cenu aptaujas - kopā 49 līgumu noslēgšanai 51 objektā.

Šajā programmā vēl plānots izsludināt vairākus satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzstādīšanas būvdarbu iepirkumus. Turklāt šīs finansējuma ietvaros tika un tiek slēgti līgumi arī par būvuzraudzību visos būvdarbu objektos.

Kā ziņots, LVC par piešķirtajiem papildu 75 miljoniem eiro šogad īstenos 84 projektus iepriekš plānoto 70 projektu vietā, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja kompānijas valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš norādīja, ka uzņēmums minēto 75 miljonu eiro programmu apgūs pilnībā, tostarp remontdarbi tiks īstenoti vairāk objektos, nekā iepriekš tika plānots. "Laba ziņa ir tā, ka sākotnēji 75 miljonu programmā mēs bijām iekļāvuši 70 objektus, tomēr lielās konkurences dēļ (...) šo 70 objektu vietā mēs šogad realizēsim 84 objektus," sacīja Lazdovskis.

Papildu 75 miljoni eiro, kurus valdība 28.aprīlī lēma novirzīt valsts autoceļu sakārtošanai, tiek ieguldīti valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos. Par šiem papildu līdzekļiem būvdarbi sākotnēji bija plānoti apmēram 70 valsts ceļu objektos, kā arī atsevišķos satiksmes drošības uzlabošanas projektos. Sākotnēji tika plānots par papildus piešķirtajiem līdzekļiem sakārtot kopumā 595 kilometrus valsts autoceļu un astoņus tiltus.

Ņemot vērā, ka papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šā gada 31.decembrim, investīcijas tiek ieguldītas autoceļu seguma atjaunošanā. Galvenais kritērijs posmu atlasē ir autoceļu tehniskais stāvoklis un satiksmes intensitāte. Seguma atjaunošanu var veikt tajos posmos, kas ir salīdzinoši labā tehniskā stāvoklī, kuru būtiski var uzlabot, atjaunojot segumu. Kā otrs būtisks kritērijs ņemta vērā satiksmes intensitāte, lai ieguldījumi varētu kalpot maksimāli lielam autoceļu lietotāju skaitam.

Svarīgākais