Latvijā pēdējos gados uz bīstamu kravu kuģiem pārkāpumu neesot bijis

 
Attēlam ir ilustratīva nozīme ©Ģirts Ozoliņš/F64

Latvijas Jūras administrācija (LJA) vairāku pēdējo gadu laikā, veicot pārbaudes uz kuģiem, kas transportē bīstamās un piesārņojošās kravas, pārkāpumus nav konstatējusi, pauda LJA pārstāve Sarma Kočāne.

Viņa skaidroja, ka atbilstoši noteikumiem par bīstamo un piesārņojošo kravu apriti un kontroli ostās, ostas pārvalde veic noteikumu ievērošanas kontroli attiecīgās ostas teritorijā.

Savukārt pārbaudes uz kuģiem, kas transportē bīstamās un piesārņojošās kravas, veic LJA norīkots inspektors ne retāk kā reizi mēnesī, izlases kārtībā. Reāli, atbilstoši LJA darba plānam, šādas pārbaudes notiek piecas reizes ceturksnī jeb 20 reizes gadā.

Vairāku pēdējo gadu laikā noteikumu pārkāpumus uz kuģiem LJA inspektori nav konstatējuši.

Kā ziņots, Libānas galvaspilsētā Beirūtā otrdien eksplodējušas 2750 tonnas lauksaimniecības mēslojuma amonija nitrāta, kas sešus gadus glabājās kādā ostas noliktavā.

Sprādzienos Beirūtas ostā dzīvību zaudējuši vismaz 135 cilvēki un aptuveni 5000 ievainoti, bet vēl daudzi pazuduši bez vēsts. Sprādzieni notika ostas rajonā. Otrais sprādziens raidīja debesīs milzīgu oranžu ugunsbumbu, kurai sekoja triecienvilnis, kas izpostīja ostu un ēkas tās apkārtnē, izsitot ēku logus vairāku kilometru attālumā.

Latvijā šī gada 1.janvārī bija seši paaugstināta riska objekti, kuros uzglabā vai var tikt uzglabāts amonija nitrāts vai to saturoši minerālmēsli, no tiem piecos var vai tiek uzglabāts vairāk par 50 tonnām, aģentūru LETA iepriekš informēja Valsts vides dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste Anda Zaļepska.