Latvijā 40% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka pozitīvs piemērs mudina palīdzēt citiem, liecina aptauja "Sabiedrības solidaritātes mērījums".
"Sabiedrības solidaritātes mērījumā" Latvijas iedzīvotāji ir atzinuši, ka solidaritātes līmeni sabiedrībā galvenokārt var palielināt, ja cilvēki cits citam rāda labu piemēru, tostarp ziedojot, un tā mudinot arvien lielāku cilvēku skaitu iesaistīties palīdzības sniegšanā. Vienlaikus 26% respondentu ir pārliecināti - solidaritāti sabiedrībā var vairot, ikdienā vairāk domājot par cilvēkiem, kuriem klājas grūtāk, nevis norobežojoties no citu problēmām un izliekoties, ka to nav.
Savukārt 12% uzstāj, ka katram ir jābūt atbildīgam pašam par sevi.
Kā liecina aptaujas dari, lai arī 16% iedzīvotāju norāda, ka palīdzēt cilvēkiem ir valsts uzdevums, labdarības organizācijas atzīst, ka ar valsts sniegto finansiālo atbalstu labdarības organizāciju darbības uzturēšanai un funkciju nodrošināšanai nepietiek.
"SOS Bērnu ciematu" asociācijas direktore Ilze Paleja sacīja, ka cilvēki, kuriem Covid-19 izplatības dēļ ir samazinājušies ieņēmumi, vai uzņēmumi, kuriem ir jādomā, kā samaksāt algas saviem darbiniekiem, patlaban nespēj palīdzēt citiem, kas ir saprotami.
"Tomēr mūs priecē tā sabiedrības daļa, kas redz, ka pandēmijas sekas nav skārušas tikai viņus un šajā laikā jau tā neaizsargātās sabiedrības grupas ir cietušas vēl vairāk, tāpēc, ja vien var atļauties, turpina atbalstīt un pat palielināt atbalstu. Mēs esam ļoti pateicīgi katram ziedotājam. Ļoti ceram, ka situācija gan privātpersonām, gan uzņēmumiem uzlabosies, kas ļaus parūpēties par visiem bērniem, kuri ir "SOS bērnu ciematu" aprūpē, sākot no zīdaiņiem, līdz pat pilngadīgiem jauniešiem," viņa sacīja.
"Bite Latvija" mārketinga vadītāja Diāna Šmite pauda, ka solidaritātes mērījums sniedz iespēju novērtēt, kā veselības krīzes radītās izmaiņas mainījušas sabiedrības attieksmi un lēmumus palīdzēt otram. "Solidaritāte parāda sabiedrības spēju nostāties plecu pie pleca visgrūtākajos brīžos. "Bite Latvija" esam pārliecināti, ka kopīga izaicinājumu risināšana ir efektīvākais veids, kā ar tiem tikt galā," viņa teica.
Viņa piebilda, ka mobilo sakaru operators strādā arī pie tā, lai sniegtu informatīvo atbalstu tādām labdarības organizācijām kā "Dr. Klauns" un "SOS Bērnu ciemats", mudinot iedzīvotājus ziedot.
"Sabiedrības solidaritātes mērījums" veikts 2020.gada jūlijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat", aptaujā piedaloties vairāk nekā 1000 respondentiem.