Katoļu baznīca gatava pārliecināt aborta aizstāvjus

Katoļu baznīcas arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs solīja atbalstu grozījumiem Seksuālās un reproduktīvās veselības likumā, jo aborts un arī kontracepcija pieder patēriņa mentalitātei, kas sabiedrībā ir jāmaina. Proti, attieksme pret seksuālās veselības jautājumiem jāmaina laicīgajā sabiedrībā, jo tā nerespektē kristīgo morāli.

"Laicīgajai sabiedrībai nevar sist pa galvu ar Bībeles citātiem. Tāpēc vajag argumentāciju," sacīja arhibīskaps organizācijas Luterāņi dzīvībai un katoļu kustības Par dzīvību rīkotajā konferencē, kurā tika runāts par ultrasonogrāfijas nepieciešamību pirms aborta. Z. Stankevičs atzina, ka laicīgā sabiedrība varētu ieklausīties, piemēram, atsaucē uz Civillikumu, kur vēl nedzimušam bērnam paredzētas tiesības uz mantojumu. Tātad viņam ir tiesības arī uz dzīvību, aborta noliegumu pamato arhibīskaps. "Tāpēc Bībeles mācība skolās būtu svarīga, jo baznīcas argumentācija iedarbojas uz ticīgo," skaidroja Z. Stankevičs. Ja ticīgajam pateiks, ka aborts ir grēks, viņš baznīcas viedokli neapstrīdēs, bet neticīgais, visticamāk, oponēs. "Jāstrādā ar laicīgās sabiedrības mentalitāti, un tad var iesniegt Saeimā grozījumus," katoļu baznīcas nostāju rezumēja arhibīskaps.

Šogad jūnijā astoņas Saeimas deputātes ierosināja grozīt Seksuālās un reproduktīvās veselības likumu, lai ārstam būtu pienākums sievietei pirms aborta sniegt informāciju par viņas ķermenī notiekošo, iepazīstinot ar ultrasonogrāfiju vai liekot ieklausīties bērna sirdspukstos. Pašlaik šī iecere nav radusi atbalstu Saeimas deputātos, uz ko norādīja arī konferences viešņa Saeimas deputāte Inta Feldmane (LPP/LC). Viņa atzina, ka liela daļa deputātu balsošanā nepiedalījās un tas nozīmē, ka viņiem nav viedokļa šajā jautājumā. "Bet mums ir iespēja runāt ar viņiem un pārliecināt," ierosināja deputāte. Uzmanīgu darīja viņas teiktais, ka īsākais un ātrākais veids, kā panākt grozījumus likumā, ir ietekmēt deputātus, jo viņi ir tie, kas pieņems izmaiņas. I. Feldmane gan attapās piebilst, ka ar sabiedrību arī ir jārunā, tomēr deputāti būs tie, kuri noteiks, ko sievietes drīkst un ko nedrīkst darīt ar savu ķermeni.

Z. Stankevičs iepazīstināja ar katoļu baznīcas nostāju ka ultrasonogrāfija ir pieļaujama tad, ja nepieciešams sievieti informēt, ka bērns ir dzīvs. Ja šīs manipulācijas mērķis ir noteikt, vai bērns ir vesels, vai arī auglim ir kāds defekts un tāpēc vajadzīgs aborts, tad baznīca ultrasonogrāfijai iebilst.