Biežākais Latvijas iedzīvotāju pudelēs pildīta ūdens iegādes iemesls ir izbraucieni pie dabas

© Pexels

Biežākais iemesls Latvijas iedzīvotāju izvēlei iegādāties pudelēs pildītu ūdeni ir izbraucieni pie dabas liecina aptauja par pudelēs pildīta ūdens lietošanas paradumiem.

Aptauja liecina, ka 54% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju izvēlas iegādāties ūdeni pudelēs, kad dodas izbraucienā pie dabas, kas ir populārākais iemesls ūdens pudelēs iegādei. Visbiežāk tādu ūdeni šajā nolūkā iegādājas Latgalē, kur pat divas trešdaļas aptaujas dalībnieku nav ar mieru iepildīt ūdeni līdzņemšanai no krāna vai paļauties uz kādu avotu pa ceļam.

Tikmēr 37% Latvijas iedzīvotāju labprāt izvēlas pudelēs pildītu ūdeni ikdienas lietošanai mājās, turklāt to krietni biežāk dara vīrieši - 41% - nekā sievietes - 34%. Tikpat liela sabiedrības daļa iegādājas ūdeni pudelē, pārvietojoties ar kājām - 43% sieviešu un 31% vīriešu. Desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju pērk ūdeni pudelēs, pārvietojoties ar velosipēdu un lielākoties to dara jaunieši no 18 līdz 29 gadiem.

Aptaujā noskaidrojies, ka iemesli, kas nosaka pircēju izvēli par labu vienam vai otram ražotājam, ir dažādi. Iegādājoties pudelēs pildītu ūdeni, tikai 14% Latvijas iedzīvotāju lēmumu pieņem, izpētot ūdens sastāvu uz etiķetes. Toties vairāk nekā trešdaļai aptaujāto ir savs iecienītais zīmols, kam pircēji paliek uzticīgi neatkarīgi no pudeles dizaina, ūdens sastāva un citiem kritērijiem.

Vairums jeb 86% Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti, ka ūdens dzeršana ir viens no veselīga dzīvesveida stūrakmeņiem. Šī iemesla dēļ ūdens patēriņš šķiet vienlīdz svarīgs gan sievietēm, gan vīriešiem un salīdzinoši lielāku nozīmi ūdens dzeršanai piešķir jaunieši 18-29 gadu vecumā - apstiprinoši atbildējuši pat 90% aptaujāto šajā vecuma grupā.

Puse aptaujas dalībnieku, iegādājoties pudelē pildītu ūdeni, uzmanību etiķetes saturam nepievērš. Trešdaļa atzīst, ka etiķeti apskata, taču ne viss tajā rakstītais ir skaidrs. Īpaši mulsinošas ūdens pudeļu etiķetes šķiet latgaliešiem un vidzemniekiem (40%), kamēr Zemgalē ar neskaidrībām uz etiķetes saskaras tikai 26% aptaujāto. Gandrīz piektdaļa jeb 19% respondentu atbildējuši, ka pārzina un rūpīgi izvērtē ūdens sastāvu. 14% ūdens sastāvs ir galvenais kritērijs, iegādājoties ūdeni pudelē.

Aptauju par pudelēs pildīta ūdens lietošanas paradumiem 2020.gada jūnijā veikusi pētījumu aģentūra "Norstat", internetā aptaujājot 1015 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Svarīgākais