Četrās Krievijas pilsētās - Ufā, Čeļabinskā, Jekaterinburgā un Tumeņā - no šodienas līdz 29.septembrim reklamēs tūrisma iespējas Rīgā un Jūrmalā.
Rīgas tūrisma attīstības birojā (RTAB) aģentūru LETA informēja, ka RTAB iepazīstinās Krievijas tūrisma aģentūru pārstāvjus un tūrisma profesionāļus ar Rīgas piedāvājumu tūristiem rudens un ziemas sezonā.
"Mēs Rīgas tūrisma piedāvājumu jau esam prezentējuši Sanktpēterburgā, Maskavā, Arhangeļskā, tāpēc ir pienācis laiks iet plašāk, aptverot liekās kaimiņvalsts reģionus. Krievijā "Live Rīga" mārketinga komunikācijas aktivitātēm ir spēcīga atdeve. Tūristu skaits no Krievijas turpina augt, un viņi ir dāsnākie naudas tērētāji Rīgas veikalos," norāda RTAB direktors Gastons Neimanis.
Rīgas tūrisma veicināšanas mārketinga komunikāciju rudens un ziemas kampaņa Krievijā sāksies oktobrī. Tās vizuālajā risinājumā Krievijā plaši atpazīstamā multfilmu tēla Čeburaškas 74 gadu vecums salīdzināts ar pirmās rotātās Ziemassvētku egles pasaulē - Rīgas egles - sasniegtajiem 500 gadiem. To papildina atgādinājums, ka Rīga šogad svin Ziemassvētku egles piecsimtgadi un aicina viesus piedalīties svinībās.
Reklāmā izcelts tūrisma informācijas avots par Rīgu - portāls "www.liveriga.com". Kā komunikācijas kanāli Krievijas tirgū tiek izmantota reklāma internetā un vides reklāma.
Krievijas tūrisma industrijas apvienības mājaslapā publiskotie dati liecina, ka Krievijas tūristu plūsma uz Latviju šī gada sešos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo pusi palielinājās par 59,8%.
SIA "Global Blue Latvija" dati liecina, ka 2010.gada pirmajā pusgadā pircēji no Krievijas veidoja 68% no visiem "Tax Free Shopping" pakalpojuma lietotājiem Latvijā, un viņu pirkumu apjoms pieauga par 62%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu. Kopumā šā gada pirmajos sešos mēnešos ārzemju viesi, izmantojot "Tax Free Shopping" pakalpojumu, Latvijā veikuši pirkumus par 1,2 miljoniem latu, kas ir par 33% vairāk nekā pagājušā gada sešos mēnešos.
Kā ziņots, Rīgas tūrisma veicināšanas mārketinga komunikāciju kampaņa norisināsies astoņās valstīs, tās kopējais budžets reklāmu izvietošanai medijos ir 700 000 latu.
2009.gada 28.oktobrī Uzņēmumu reģistrā reģistrēts nodibinājums Rīgas tūrisma attīstības birojs. Tā dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība "airBaltic", Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (ALTA). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem dibinātājiem - aviosabiedrībai "airBaltic", LVRA un ALTA - katram 10%.
Kā aģentūru LETA informēja Jūrmalas pašvaldībā, semināros, kur piedalīsies vietējo tūrisma aģentūru pārstāvji un tūrisma profesionāļi, plānota prezentācija "Atpūta Jūrmalā, ziemas un Jaungada īpašie piedāvājumi". Prezentācijas Jūrmalas pilsētas dome organizē kopā ar Krievijas tūrisma operatoru "ABClub", kas ir viena no Jūrmalas Tūrisma informācijas centra pārstāvniecībām Maskavā.
Kā liecina statistikas dati, gan 2009., gan 2010.gadā Krievija ir otrajā vietā Jūrmalu apmeklējušo tūristu skaita ziņā, kas ir vidēji 20% no visiem pilsētas viesiem. Tas nozīmē, ka Krievijā organizētie tūristu piesaistes pasākumi attaisnojas, norāda pilsētas dome.
Pašvaldība sadarbībā ar uzņēmējiem un Latvijas diplomātiskajām pārstāvniecībām Krievijā veic dažādas mārketinga aktivitātes ar mērķi piesaistīt arvien vairāk tūristu no lielās kaimiņvalsts - piedalās tūrisma izstādēs, rīko pasākumus un darbseminārus, organizē reklāmas tūres žurnālistiem un tūrisma uzņēmumiem.
Sākot ar 2009.gadu, 38 Krievijas reģionu pilsētu iedzīvotāji var noformēt Šengenas vīzu ar kurjerpasta "Pony Express" starpniecību, kas atvieglo dokumentu kārtošanas procesu, jo nav nepieciešams doties uz Maskavu, lai nokārtotu ceļojuma dokumentus. Tūristu plūsmu no Krievijas pilsētām uz Latviju un Jūrmalu palielinājis arī tas, ka vairākas lidsabiedrības piedāvā ērtus lidojumus no Krievijas reģionu pilsētām uz Rīgu caur Maskavu un Sanktpēterburgu.