Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Latvijā

Covid-19 laikā Baltijas valstīs strauji kritušies jaunu auto tirdzniecības rādītāji

© Kaspars Krafts/F64

Koronavīrusa pandēmijas laikā strauji kritušies jaunu automašīnu pārdošanas apjomi, liecina Igaunijas uzņēmuma “RIA.comMarketplaces” apkopotā informācija.

Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) jūnijā publiskotie dati rāda, ka Eiropā kopumā jaunu auto pārdošanas apjoms laika posmā no 2020.gada janvārim līdz maijam, salīdzinot ar situāciju tādā pašā periodā gadu iepriekš, krities par 41,5%.

Mazāk auto šī gada pirmajā pusē pārdots arī Baltijas valstīs, taču šeit auto pārdošanas kritums bijis mazāks, nekā vidēji Eiropā. No trim Baltijas valstīm vismazākais pārdošanas kritums šogad vērojams Lietuvā, kurai seko Latvija un Igaunija, kur auto tirdzniecība sarukusi visstraujāk..

Latvijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas 5297 jaunas automašīnas. Salīdzinot ar pagājušo gadu, pārdošanas apjomi samazinājās par 32,7%. Vispirktākie auto zīmoli šogad Latvijā bija “Toyota”, “Volkswagen” un “Škoda”. Igaunijā no 2020. gada janvāra līdz maija beigām pārdotas 7531 automašīnas, kas ir par 34,6% mazāk nekā gadu iepriekš. Lielākā daļa igauņu devuši priekšroku tādiem zīmoliem kā “Škoda”, “Toyota” un “Renault”. Tikmēr Lietuvā no 2020. gada janvāra līdz maijam pārdotas un reģistrētas 14 157 jaunas automašīnas, kas ir par 25% mazāk nekā tādā pašā periodā gadu iepriekš. Lietuvieši visbiežāk devuši priekšroku “Fiat” markai, kam seko “Toyota” un “Škoda”.

Eiropas Autoražotāju asociācija (ACEA) prognozē, ka kopējais jaunu automašīnu tirdzniecības kritums Eiropas Savienības valstīs 2020.gadā kopumā varētu svārstīties ap 25%, no iepriekš plānotajiem 12,8 miljoniem sarūkot līdz 9,6 miljoniem automašīnu.

“Koronavīrusa dēļ jauno automašīnu pārdošanas apjoma kritums Eiropā šogad sasniedza rekordu, kāds nebija pieredzēts kopš 2008.-2009.gada krīzes. Salīdzinoši slikta situācija jaunu auto pārdošanas tirgū Eiropas Savienības valstīs bija vērojama arī 2012. gadā, kad pārdošanas apjoms kritās par 8,2%,” stāsta Igaunijas uzņēmuma “RIA.com Marketplaces” pārstāvis Artjoms Umanets.

Ņemot vērā tirdzniecības kritumu, daudzi auto tirgotāji šobrīd spiesti domāt gan par cenu pārskatīšanu, gan inovatīviem veidiem auto piedāvājumu popularizēšanai. “Auto tirgotāji šobrīd meklē arvien jaunus veidus klientu piesaistei. Piemēram, Ukrainas auto tirdzniecības vietnē AUTO.RIA.com starp lietotu auto piedāvājumiem šobrīd tiek izvietoti sludinājumi arī par jaunu automašīnu pārdošanu. Šādi auto sludinājumu vietnēs apskatāmi 360 grādu leņķi, lai atvieglotu auto izvēli cilvēkam, kurš to pandēmijas apstākļos vai citu apsvērumu vadīts vēlas darīt neklātienē,” skaidro A.Umanets.

Salīdzinājumam labākās pozīcijās šobrīd ir auto tirgotāji Ukrainā, kur Covid-19 laikā auto pārdošanas kritums bija tikai 7,3% apmērā. Pirmajos piecos gada mēnešos Ukrainā šogad pārdotas kopumā 29838 automašīnas, un populārākie auto zīmoli bija “Toyota”, “Renault”, “KIA” un “Škoda”.