No otrdienas darbu sākusi Latvijas Bankas virtuālā asistente Mona, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Bankā.
Centrālajā bankā informēja, ka Mona palīdzēs Latvijas Bankas interneta vietnes bank.lv apmeklētājiem jebkurā diennakts laikā saņemt atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par centrālās bankas sniegtajiem pakalpojumiem.
Tāpat drīzumā virtuālā asistente iesaistīsies atbilžu sniegšanā uz jautājumiem, kas par Latvijas Bankas darbību saņemti sociālajā tīklā "Facebook".
Mona veidota uz Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformas Hugo.lv bāzes.
Latvijas Bankā norādīja, ka Mona šobrīd spēj atbildēt uz plašu jautājumu loku par Latvijas Banku un tās sniegtajiem pakalpojumiem, tomēr atbilžu arsenāls tiks pastāvīgi papildināts. Interesenti aicināti ziņot par saziņu ar Monu, sūtot komentārus uz e-pasta adresi Mona@bank.lv.
"Jauno tehnoloģiju attīstība vienlaikus ir gan izaicinājums, gan iespēja centrālajām bankām. Tās arvien plašāk ienāk mūsu dzīvē, atvieglojot ikdienu un darbu," pauda Latvijas Bankas Informācijas tehnoloģiju pārvaldes vadītājs Harijs Ozols.
Viņš arī norādīja, ka Latvijas Banka saredz plašas iespējas modernu risinājumu izmantošanā dažādās jomās - sākot ar inovatīviem starpbanku maksājumiem (zibmaksājumiem, zibsaitēm) un turpinot ar iespējām attālināti saņemt būtisku finanšu informāciju par sevi, nozari un tautsaimniecību kopumā (Kredītu reģistrs, finanšu statistika).