Garās Jāņu brīvdienas, kuras šogad visus īpaši lutināja ar saulainu un siltu laiku, cilvēki aizvadījuši, atpūšoties pie dabas, baudot Jāņu sieru, dzerot alu un cepot šašliku. Populārāko Jāņu produktu vidū šogad nokļuvuši arī grauzdiņi, saldējums, sauļošanās kosmētika, teltis un preces aktīvai atpūtai brīvā dabā, liecina nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI pārdošanas dati.
SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine stāsta: “Cilvēku iepirkumu grozs ir lielisks dzīvesveida spogulis un Jāņu laika dati liecina - šos svētkus Latvijā esam aizvadījuši, atpūšoties brīvā dabā, gatavojot vasarai tipiskus ēdienus, grilējot gaļu un baudot dažādus atvēsinošus dzērienus. Šogad Jāņos izpalikuši latviešu svētkiem tradicionālie salāti un cepeši. Esam aizvadījuši nesteidzīgas un patīkami laiskas brīvdienas, baudījuši silto sauli un atpūtu.”
Salīdzinot pārdošanas apjomus no 18. jūnija līdz 25. jūnijam ar tādu pašu periodu iepriekšējā nedēļā, lielākais pārdošanas apjoma pieaugums veikalu tīklā ELVI bijis ELVI šašlikam (+230%), sauļošanās kosmētikai (+214%), teltīm un tūrisma precēm (+207%), alum (+183%) un grauzdiņiem (+147%). Daudz pirkta arī dažādu citu ražotāju produkcija grilēšanai (+113%), Latvijā ražots Jāņu siers (+115%), ledus (+200%) un saldējums (+75).
Slāpju veldzēšanai jāņabērni šogad izvēlējušies ne vien nemainīgi populāro alu, bet arī degvīnu (+174%), sidrus (+97%), vermutus (+72%), tekilu (+112%). Dažādu sīrupu un ledus pārdošanas apjomu pieaugums (+53%) gan ļauj secināt, ka stipros alkoholiskos dzērienus līgotāji pirkuši dažādu kokteiļu gatavošanai.
Lai atpūtu dabā netraucētu odi un citi insekti, bieži iepirkumu grozā celti dažādi kukaiņu atbaidīšanas līdzekļi (+115%), bet sportiskām izklaidēm visbiežāk pirktas bumbas (+173%), velosipēdu un skrituļslidu aksesuāri (+213%).