Pasažieru pārvadājumi vilcienos Covid-19 pandēmijas laikā samazinājušies teju par pusi

© Romāns Kokšarovs/F64

Līdz ar Covid-19 pandēmijas ierobežojumiem pasažieru pārvadājumi ar vilcieniem Covid-19 pandēmijas laikā samazinājušies par 40-50%, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu iepriekšējā gadā, "Latvijas radio" raidījumā "Krustpunktā" sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Viņš piebilda, ka aprīlī vilcieni bijuši pustukši, maijā situācija ir bijusi labāka, taču jūnijā pasažieru pārvadājums ir ļoti uzlabojies.

Grigulis norādīja, ka pasažieru pārvadājumu samazinājums atšķiras katrai līnijai. Piemēram, pelnošā Jūrmalas līnija patlaban labus rezultātus neuzrāda, savukārt Saulkrastu līnija uzrāda pat ļoti labus rezultātus.

Tāpat Grigulis atzīmēja, ka īsajās līnijās kritums ir par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Kā stāstīja "Pasažieru vilciena" vadītājs, pozitīvā tendence ir tas, ka cilvēki atsāk patērēt sabiedrisko transportu, taču negatīvā tendence - cilvēki sabiedriskajos transportos nevelk sejas maskas.

Runājot par drošību vīrusa izplatības laikā, Covid-19 pandēmija "Pasažieru vilcienu" motivējusi pārskatīt vilciena biļešu kasu un kasieru skaitu, lai mazinātu klātienes kontaktu. Viņš sacīja, ka ārkārtējās situācijas laikā elektronisko biļešu pieprasījums ir pieaudzis četras reizes, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Nākamais solis būs vilcienu biļešu automāti. "Pie tā strādājam un tuvākajā laikā varēsim iepriecināt ar testa versijām," sacīja Grigulis.

LETA jau ziņoja, ka "Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

Pie Ķīšezera veidos infrastruktūru glābšanas apmācībām un Iekšējās drošības akadēmijas attīstībai, un plānots, ka konkrētais ezera posms vairs nebūs publiski pieejams, liecina valdības otrdien pieņemtais lēmums.

Svarīgākais