Iedzīvotāji šīs vasaras brīvdienu aktivitātēm plāno tērēt vairāk nekā pagājušajā vasarā: virs 400 eiro vasaras brīvdienu izdevumiem plāno veltīt katrs otrais iedzīvotājs (52%), un tas ir par 18% vairāk nekā līdzvērtīgā periodā pirms gada. Turpretī par 15% ir samazinājies to iedzīvotāju skaits, kas vasaras brīvdienām tērēs mazāk nekā 400 eiro - pērn tie bija 56% iedzīvotāju, bet šogad vairs 48% Latvijas aptaujāto iedzīvotāju, liecina "Ferratum Group" veiktais pētījums.
48% respondentu vasaras brīvdienu aktivitātēm plāno tērēt līdz 400 eiro, 31% šim mērķim novirzīs no 400 līdz 1000 eiro, 17% plāno vasaras brīvdienu tēriņu 1000-2000 eiro apmērā, un tikai 4% tērēs vairāk nekā 2000 eiro.
"Lai arī ir būtiski samazinājies iedzīvotāju skaits, kas lielāko daļu tēriņu vasaras brīvdienās veltīs ceļojumiem pa Latviju (-46% pret pagājušo gadu) vai uz ārvalstīm (-73%), tomēr pozitīvi vērtējama tendence, ka kopumā sabiedrība plāno būt aktīvi, novirzot, piemēram, četrreiz vairāk līdzekļu nekā pagājušajā gadā dalības maksai bērnu vasaras aktivitātēm (+386% pret pagājušo gadu), mājas labiekārtošanai (+76% pret pagājušo gadu) vai sava piemājas dārziņa labiekārtošanai un attīstīšanai (+57% pret pagājušo gadu)," skaidro "Ferratum Group" pārstāvniecības Latvijā vadītājs Artis Bērziņš.
Lielāko daļu vasaras brīvdienu tēriņu sastādīs mājokļa labiekārtošana (51%), apģērba iegāde sev un ģimenei (38%), dārza darbi vai mājamatniecība (36%), kā arī bērnu vajadzību finansēšana (34%).
Šogad 39% respondentu plāno finansēt vasaras brīvdienu tēriņu lielāko daļu no saviem ietaupījumiem, un tas ir par 26% mazāk nekā pagājušā gada vasarā. 35% aptaujāto izmantos Ferratum aizdevumu, bet 26% - cita veida aizņēmumus, lai segtu vasaras brīvdienās plānotos izdevumus.
Sīkāk ar "Ferratum Group" Vasaras Barometra aptaujas rezultātiem iespējams iepazīties http://www.ferratumbarometer.com/lv/.
Par Ferratum Vasaras barometru
Kopš 2014.gada Ferratum grupa ir lūgusi saviem klientiem dalīties ar viņu tērēšanas paradumiem. Aptauja tiek veikta divas reizes gadā - vienu reizi Eiropas vasaras brīvdienās un tieši pirms Ziemassvētkiem. Tās mērķis ir pārskatīt klientu tērēšanas uzvedību brīvdienās, kāda veida pirkumi tiek veikti un to, kā tēriņi atšķiras dažādās valstīs. Tika aptaujāti gandrīz 15 000 mājsaimniecību no 11 dažādām valstīm. Dati ietvēra arī informāciju, kā koronavīrusa vispasaules pandēmija ir mainījusi klientu dzīvi un patēriņa paradumus, kam viņi visvairāk tērēja naudu izolācijas laikā, kādi ir viņu patēriņa plāni turpmākajiem mēnešiem un kā viņi pārvaldīja savas finanses.
Ferratum Bank Latvija ir daļa no divpadsmitās vasaras brīvdienu barometra aptaujas. Latvijas aptaujā piedalījās 3910 respondents no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 61 gadam. Aptauja norisinājās no šā gada 18. līdz 25.maijam.