Latvijas Raidorganizāciju asociācija izsaka neizpratni par Latvijas Televīzijas (LTV) rīcību saistībā ar Kontinentālās hokeja līgas (KHL) licences tiesību iegādi un reklāmas pārdošanu, teikts asociācijas vēstulē atbildīgajām valsts amatpersonām.
Vēstulē norādīts, ka neizprotama ir notikumu secība: iesākumā iegādāties KHL licenci un uzņemties apjomīgas finansiālas saistības un tikai pēc tam domāt par to, kā finansēt licences maksu, rīkojot konkursu par reklāmas iepirkumu.
"Pats konkurss no juridiskā aspekta vairāk izskatās pēc aptaujas, kura rīkota vienam konkrētam pretendentam. Aptaujas uzvarētājs - "Reklāmas aģentūra Persona" - ir reklāmas tirgū mazpazīstams uzņēmums, tā finansiālie rādītāji bez papildu garantijām no finanšu institūcijām neliecina par spēju garantēt šāda apjoma darījuma veiksmīgu realizēšanu, pie tam norēķins ir ar pēcapmaksu," norādīts asociācijas vēstulē.
Tāpat asociācija vērš uzmanību uz to, ka medijos minētā darījuma summa nav adekvāta tirgus situācijai, jo mediju tirgus kritums pēdējos 18 mēnešos ir 56% un arī tirgus patreizējā virzība liecina par to, ka 2010.gada tirgus kritums būs 7%-11% robežās.
"Svarīgi izvērtēt arī to, ka līguma summa - 700 000 latu - veido aptuveni vienu trešdaļu no 2009.gada abu LTV kanālu reklāmas ieņēmumiem," teikts vēstulē.
Asociācija lūdz atbildīgās institūcijas sniegt atbildes uz vairākiem jautājumiem: vai plānotā projekta ietvaros LTV patiešām saņems plānotos 700 000 latu vai tomēr tiešā vai netiešā veidā tiks izmantota valsts dotācija, kas paredzēta valsts pasūtījuma realizācijai, tādējādi kropļojot reklāmas tirgu; vai šāda LTV rīcība ir saskaņā ar EBU pamatpostulātiem, kas nosaka, ka valsts pasūtījuma pildīšana par valsts dotāciju ir skaidri jānodala no komercdarbības; vai sabiedriskajiem medijiem nevajadzētu nodarboties tikai ar tiem uzticēto funkciju, veidojot sabiedrībai nozīmīgu produktu, neveicot apšaubāmus darījumus reklāmas tirgū.
Vēstule adresēta Saeimas Budžeta un finanšu komisijas priekšsēdētājam Guntim Bērziņam (JL), Saeimas Cilvēktiesību komisijas priekšsēdētāji Ingrīdai Circenei (JL), Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētājam Ābramam Kleckinam un valsts kontrolierei Ingunai Sudrabai.
Pērnā gada 4.decembrī Latvijas Raidorganizāciju asociācija kopā ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju vērsās pie Saeimas deputātiem ar lūgumu izvērtēt iespēju sabiedriskajiem mēdijiem iziet no reklāmas tirgus.
Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) ir saņemti iesniegumi saistībā ar LTV sponsorēšanas un reklāmas piedāvājuma pārdošanu "Reklāmas aģentūrai Persona".
KNAB preses pārstāvis Andris Vitenburgs aģentūrai LETA apliecināja, ka birojā saņemtie iesniegumi patlaban tiek izvērtēti.
"Reklāmas aģentūras Persona" 2009. gada darbības pārskats liecina, ka uzņēmuma neto apgrozījums bijis tikai 120 000 latu, aktīvi gada beigās - 17 337 lati un tīrā peļņa - 1710 latu.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Reklāmas aģentūra Persona" reģistrēta 1999.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2000 latu, darbinieku skaits - seši, bet kapitāldaļas pieder Tatjanai Horoševai.