NVD: Saņemtas dažas fotogrāfijas, kurās redzamas sejas maskas ar defektiem

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Līdz šim saņemtas četras fotogrāfijas, kurās atspoguļotas ķirurģiskās sejas maskas ar defektiem, pavēstīja Nacionālā veselības dienesta (NVD) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sintija Gulbe.

Saistībā ar šiem gadījumiem, NVD sūtītājam lūdza papildu informāciju - iepakojuma kasti, lai varētu identificēt piegādātāju, jo noslēgti vairāki līgumi un piegādātāji arī ir bijušu vairāki. Diemžēl papildu informācija netika atsūtīta, norāda NVD pārstāve.

Citu pieteikumu par individuālās aizsardzības līdzekļiem ar defektiem vai kvalitātes trūkumiem NVD nav saņēmis, tādēļ atkārtoti aicina vērsties ar pretenzijām pret iepirkto un piegādāto individuālās aizsardzības līdzekļu kvalitāti, rakstot uz e-pastu "ial@vmnvd.gov.lv", kā arī iesniedzot nekvalitatīvās preces ar iepakojumiem NVD, lai tās saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, varētu samainīt pret kvalitatīvām, vai atgūtu samaksāto naudu.

Saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem par individuālās aizsardzības līdzekļu piegādi precei jāatbilst Latvijas, Eiropas Savienības spēkā esošo normatīvo aktu, kā arī Eiropas Savienības standartu prasībām. Tāpat piegādātājs atbild par piegādātās preces kvalitāti un atbilstību līguma noteikumiem visu garantijas termiņa laiku un pasūtītājam sedz visus ar preču neatbilstību kvalitātei un līguma noteikumiem saistītos zaudējumus, skaidro dienestā.

Preces garantijas termiņš ir ne mazāks kā 24 mēneši no preces saņemšanas dienas vai lielāks, ja to paredz preces ražotājs, ko apliecina pavadzīme. Ja garantijas laikā tiek konstatēts, ka prece ir nekvalitatīva vai ir bojājumi, kas nav izraisīti pasūtītāja vainas dēļ, piemēram, fiziska bojājuma dēļ, pasūtītājs par to sagatavo pretenziju un nosūta piegādātājam.

Savukārt, piegādātājs nodrošina preces nomaiņu pret jaunu, kvalitatīvu un līguma noteikumiem atbilstošu preci bez papildu samaksas un termiņā, kas nav ilgāks par 20 darba dienām no pretenzijas nosūtīšanas dienas vai citā pušu abpusēji saskaņotā laikā.

Gadījumā, ja piegādātājs noteiktajā termiņā nekvalitatīvo preci nespēj aizstāt ar kvalitatīvu, vai arī, ja lietošanas laikā tiek secināts, ka aizstātās preces kvalitāte nav atbilstoša, pasūtītājs nekvalitatīvās un neizlietotās preces ar pieņemšanas - nodošanas aktu nodod atpakaļ piegādātājam, un tas sedz radītos zaudējumus par visu atgriezto nekvalitatīvo preces apjomu.

Atzinuma par preces kvalitāti saņemšanai, puses var pieaicināt neatkarīgu ekspertu, bet ja pieaicinātais eksperts apstiprina nekvalitatīvās preces faktu, zaudējumi, kas pasūtītājam radušies sakarā ar eksperta pieaicināšanu, jāsedz piegādātājam.

Jau ziņots, ka veselības ministre Ilze Viņķele (AP) pagājušajā nedēļā informēja, ka esot vairāki signāli, ka kāda daļa no iepriekš piegādātajām medicīniskajām aizsargmaskām, iespējams, neatbilst solītajai kvalitātei, tāpēc tiek lūgts saglabāt preču iepakojumus un atgriezt tās NVD, lai varētu celt pretenzijas pret piegādātāju.

"Runājot par tām kravām, kas tika piegādātas jau krīzes sākumā, par cik to apjomi ir lieli, protams, pastāv iespēja, ka kāda no kastēm fiziski varētu neatbilst par 100% piegādātāja apsolītajam. Tieši tāpēc mēs aicinām to atgriezt, lai varētu pieteikt šo pretenziju piegādātājam," skaidroja ministre.

Tomēr vienlaikus politiķe mudināja apzināties pašreizējo situāciju, norādot, ka "tā izvēle ir nevis starp perfekti noformētu, brīnišķīgu, 100% uzticamu un sertificētu masku un nedrošām maskām, bet starp maskām, kuras principā var nopirkt, un nekādām maskām".