Starptautiskā lidosta "Rīga" šogad varētu apkalpot kopumā 1,6 miljonus pasažieru, bet nākamgad - 4,6 miljonus pasažieru, prognozēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.
Viņa norādīja, ka, gatavojoties starptautisko pasažieru lidojumu atsākšanai, lidosta "Rīga" strādā pie papildus preventīvajiem pasākumiem lidostas terminālī darbinieku un pasažieru aizsargāšanai un Covid-19 izplatības ierobežošanai.
Karnīte skaidroja, lai sagatavotu pasažieru termināli ceļotāju plūsmas pieaugumam, lidosta papildus jau esošajiem ieviesīs plašākus pasākumus darbinieku un pasažieru aizsardzībai un Covid-19 izplatības ierobežošanai. Tie ietver gan veselības drošības pasākumus saslimšanas risku mazināšanai reģistrācijas zonā, drošības kontrolē, pie iekāpšanas vārtiem un autobusos, gan reģistrācijas galdu aprīkošanu ar aizsargstikliem, gan darbinieku apgādi ar personiskajiem aizsarglīdzekļiem. Tāpat tiek plānoti pastiprināti tīrīšanas un dezinfekcijas pasākumi termināļa telpām, aprīkojumam un autobusiem, kā arī mediķu iesaiste pasažieru veselības uzraudzībā.
Lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa norādīja, ka darbs lidostā "Rīga" ir turpinājies arī ārkārtējās situācijas apstākļos, apkalpojot repatriācijas reisus, kravu un biznesa lidojumus, tāpēc no operacionālā viedokļa lidosta ir gatava apkalpot pasažieru lidojumus, tiklīdz tiks dota atļauja to atsākšanai.
"Taču mēs apzināmies, ka pēc lidojumu atsākšanās lidostai būs īpaši nozīmīga loma Covid-19 izplatības ierobežošanā, tāpēc mūsu uzdevums ir sadarbībā ar aviokompānijām un lidostā strādājošiem pakalpojumu sniedzējiem rūpīgi un pārdomāti sagatavot infrastruktūru un ieviest drošības pasākumus, lai maksimāli mazinātu inficēšanās riskus un pasargātu darbiniekus, pasažierus un lidostas viesus," pauda Odiņa.
Lidostas rīcībā esošie aviokompāniju dati par plānoto lidojumu atsākšanu pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas liecina, ka lidojumu atjaunošanās notiks pakāpeniski, ņemot vērā gan ceļošanas un saskarsmes ierobežojumus Latvijā un citās valstīs, gan izmaiņas iedzīvotāju ceļošanas gatavībā un paradumos.
Lidostā norādīja, ka daudzi ārējie tirgi būs ierobežoti arī pēc krīzes beigām un lidojumi uz Rīgu vēl vairākus gadus notiks daudz mazākā apmērā nekā iepriekš. Prognozētais pasažieru skaits līdz šā gada beigām varētu būt vien aptuveni 1,6 miljoni, bet nākamajā gadā - 4,6 miljoni pasažieru iepriekš plānoto aptuveni astoņu miljonu vietā.
Balstoties uz šiem datiem un starptautisko aviācijas organizāciju prognozēm, lidosta ir izstrādājusi trīs atjaunošanās scenārijus, par pamata scenāriju pieņemot vidēja tempa atjaunošanās prognozi. Atbilstoši šim scenārijam tiek plānoti infrastruktūras un personāla resursi, lai nodrošinātu lidostas gatavību elastīgi reaģēt uz aviokompāniju pieprasījumu.
Vienlaikus lidosta turpina īstenot pasākumus, lai nodrošinātu uzņēmuma stabilitāti ilgtermiņā, samazinot saimnieciskos izdevumus, efektivizējot personāla resursus un pārskatot investīciju programmu.
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā lidosta "Rīga" apkalpoja 7,798 miljonus pasažieru, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2018.gadā, savukārt šogad pirmajā ceturksnī - 1,251 miljonu pasažieru, kas ir par 12,6% mazāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā.
Latvijā kopš 13.marta saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu. Tostarp kopš 17.marta ir atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi caur lidostām.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.