Kredītu reģistrā iekļaus ziņas par atbalsta pasākumiem saistībā ar Covid-19 izplatību, pavēstīja Latvijas Bankā.
Latvijas Bankas padome pirmdien apstiprināja grozījumus divos noteikumos - "Kredītu reģistra noteikumi" un "Noteikumi par elektronisko informācijas apmaiņu ar Latvijas Banku", nosakot, ka Kredītu reģistrā tiek iekļauta informācija par atbalsta pasākumiem koronavīrusa Covid-19 pandēmijas izraisīto ekonomisko seku novēršanai.
Grozījumi veikti, lai Kredītu reģistra dalībniekiem un Valsts kasei būtu pieejama pilnīgāka informācija personu kredītspējas izvērtēšanai, savukārt Latvijas Bankai un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai - nepieciešamā informācija par Covid-19 pandēmijas ietekmi uz kreditēšanu un kredītsaistību izpildi kopumā.
Turpmāk Kredītu reģistrā tiks ietverta norāde par atbalsta pasākumiem saistībā ar Covid-19 izplatību, kā arī atbalsta pasākumu piemērošanas sākuma datums.
Kredītu reģistrā tiks ieviesti arī jauni nodrošinājumu veidu kodi papildu garantiju un portfeļgarantiju programmām, kuru ietvaros tiek sniegtas centrālās valdības garantijas komersantiem saistībā ar Covid-19 izplatību.
Jaunās ziņas būs iespējams iekļaut Kredītu reģistrā līdz ar attiecīgo grozījumu stāšanos spēkā, vienlaikus paredzot pārejas periodu līdz 2020.gada 31.jūlijam, lai Kredītu reģistra dalībnieki varētu pilnībā sagatavoties minētajām pārmaiņām.
Atbilstoši "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") priekšlikumam paredzēta iespēja Kredītu reģistra dalībniekiem efektīvāk nodrošināt ar valsts galvojumu programmām saistīto ziņu nodošanu "Altum". Tā Kredītu reģistra dalībniekiem būs iespēja, nevis pienākums.
Grozījumi stāsies spēkā 2020.gada 6.maijā.
Kredītu reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuru ir izstrādājusi un uztur Latvijas Banka. Kredītu reģistrā Latvijas Banka vāc, uzkrāj un glabā ziņas par Kredītu reģistra dalībnieku un ierobežotu Kredītu reģistra dalībnieku klientiem un klientu galviniekiem, viņu saistībām un to izpildes gaitu.