"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas lidostā "Rīga" būvniecības konkurss turpinās atbilstoši grafikam

© Mārtiņš Zilgalvis/F64

 Par spīti Covid-19 pandēmijai dzelzceļa projekta "Rail Baltica" starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas būvniecības konkurss notiks atbilstoši grafikam, norādīja projekta ieviesēju Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova.

Viņa skaidroja, ka rasts mūsdienu tehnoloģijām atbilstošs risinājums un pretendenti varēs apskatīt plānoto būvniecības vietu, izmantojot ar bezpilota gaisa kuģi jeb dronu filmētu trases video.

"Eiropas dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems norādīja, ka pašreizējos apstākļos potenciālajiem būvniekiem nav iespējams noorganizēt fizisku darbu izpildes vietas apskati, kā tas noticis, piemēram, "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas posmā. Turklāt respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli, izlemts pretendentus ar šo trases posmu iepazīstināt ar filmētu trases video.

Jaunzems skaidroja, ka nofilmētais materiāls tiks pievienots pie iepirkuma "Rail Baltica starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvdarbi" iepirkuma dokumentācijas kā darbu izpildes vietas apskates vizuālais materiāls, un tiks izsniegts pretendentiem, lai tie konkursanti, kas būs kvalificējušies nākamajai konkursa kārtai, varētu tai pilnīgāk sagatavoties.

"Šāda pieeja mums ļaus turpināt darbus, atbilstoši noteiktajam laika grafikam, tostarp noslēgt līgumu ar būvnieku līdz šā gada beigām, lai sāktu būvdarbus 2021.gadā," pauda Jaunzems.

Filmēšana ar dronu notika visā šī projekta posma trases garumā, un veikta no apmēram 30 metru augstuma.

Pašreiz "Rail Baltica" stacijai un saistītai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā "Rīga" ir izstrādāti tehniskie risinājumi, un pašlaik, atbilstoši starptautiskajiem standartiem, notiek to ekspertīze.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" konkursu, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi būvēšanai, izsludināja 2019.novembrī. Šajā konkursā tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem. Drīzumā tiks izsludināta konkursa otrā kārta, kuras laikā pretendentiem būs jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Svarīgākais