Covid-19 Barometrs: lielākā daļa iedzīvotāju atzīst, ka būtiski ietekmēta ikdienas dzīve

© ZUMAPRESS.com/SCANPIX/LETA

Saskaņā ar Kantar Covid-19 Barometra jaunākajiem datiem, pasaulē pieaudzis cilvēku skaits, kas uzskata, ka pašreizējā situācija ietekmē viņu ikdienas dzīvi. Vairāk nekā puse cilvēku visā pasaulē (52%) atzīst, ka viņu ikdienas dzīvi skāruši koronavīrusa apstākļi. Šie skaitļi būtiski pieauguši salīdzinājumā ar marta vidu (39%), kad notika pirmais globālā pētījuma vilnis. Latvijā 67% iedzīvotāju pauduši viedokli, ka Covid-19 situācija viņus ir būtiski ietekmējusi.

COVID-19 Barometra pētījums Latvijā atklāj vairākas izmaiņas iedzīvotāju ikdienas ieradumos, piemēram:

  • 32% strādājošo Latvijā koronavīrusa ārkārtas situācija laikā strādā attālināti.
  • 43% iedzīvotāju mainījuši ikdienas iepirkšanās ieradumus.
  • 26% Latvijas iedzīvotāju brīvo laiku cenšas pavadīt, pastaigājoties dabā.
  • 22% jaunieši vecumā 18-24 gadi sportot turpina mājas apstākļos.

Pieaug ziņu patēriņš, jo cilvēki vēlas būt informēti

Tāpat KANTAR veiktajā pētījumā norādīts, ka Latvijā kopumā cilvēki atzīst, ka situācija ar koronavīrusu ir jāuztver nopietni (92%). Tomēr vienlaikus 43% iedzīvotāji uzskata, ka nevajadzētu ļauties panikai, bet pieiet informācijai un notiekošam saprātīgi.

Kopumā Latvijā un pasaulē vērojams, ka cilvēki vēlas būt informēti un gatavi dažādām situācijām saistībā ar koronavīrusu. Pasaulē kopumā tas ir svarīgi 34% cilvēku, Latvijā - 21%. Nacionālie plašsaziņas kanāli, piemēram, nacionālie TV kanāli, radio un laikraksti joprojām tiek uzskatīti par visuzticamākajiem informācijas avotiem - 54% cilvēku pasaulē atzīst tos par uzticamu informācijas avotu (salīdzinot ar 52% pētījuma pirmajā posmā).

Auditorijas mērījumu dati, ko apkopojis Kantar, liecina par ievērojamu skatītāju skaita pieaugumu visā pasaulē:

  • Ķīnā laiks, kas pavadīts, skatoties ziņu programmas, gada pirmajos trijos mēnešos ir vairāk nekā divkāršojies - no 9 stundām 2019. gadā uz 18,5 stundām 2020. gadā.
  • Lielbritānijā 17 no 20 visskatītākajām pārraidēm 2020. gadā ir bijušas BBC ziņas.
  • Brazīlijā laiks, kas veltīts ziņu pārraidēm, marta mēnesī ir pieaudzis par trešdaļu.

Patērētāji aizvien vairāk sagaida, ka uzņēmumi būs atbildīgi

  • Dati no COVID-19 Barometra pētījuma pirmā posma liecināja, ka cilvēki gaida, ka uzņēmumi pandēmijas laikā vislielāko uzmanību pievērsīs darbinieku labklājībai un piedalīsies sabiedrības atbalstīšanā. Pētījuma otrā posma datu analīze liek secināt, ka uzņēmumu loma sabiedrībā pieaug, jo cilvēki gaida no uzņēmumiem praktisku palīdzību, tostarp, noderīgu lietu ziedošanu un atbalstu valdībai.
  • 47% respondentu (pirmajā posmā 42%) sagaida, ka uzņēmumi krīzes laikā atbalstīs slimnīcas, bet 39% (pirmajā posmā 35%) saka, ka uzņēmumiem būtu jāatbalsta valdība.
  • Tāpat kā uzņēmumiem, sabiedrības uzmanība ir pievērsta arī zīmoliem. Tiek sagaidīts, ka tie būs praktiski, reālistiski un izpalīdzīgi. 31% aptaujāto vēlas, lai zīmoli palīdz viņiem ikdienas dzīvē, norādot ka to, kā zīmoli rīkojas tagad, viņi atcerēsies pēc pandēmijas beigām.
  • Tikai 8% patērētāju uzskata, ka uzņēmumiem būtu jābeidz reklamēties Daudzi atzīmē pretējo, ka tā ir veicināma aktivitāte, kas atgādina par normāliem laikiem.
  • Vienlaikus Latvijā 39% iedzīvotāju norāda, ka uzņēmumiem savās mārketinga kampaņās nevajadzētu izmantot koronavīrusa situāciju.

Par Covid-19 Barometru: Kantar Covid-19 Barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā Covid-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Dati ir apkopoti, īstenojot Kantar globālā pētījuma Barometrs pirmo un otro posmu. Pētījuma pirmajā posmā aptaujāti vairāk nekā 25 000 iedzīvotāju vairāk nekā 30 valstīs laika posmā no 2020. gada 14. līdz 23. martam. Pētījuma otrajā posmā aptaujāti vairāk nekā 30 000 cilvēkiem vairāk nekā 50 valstīs laika posmā no 2020. gada 27. līdz 30. martam.

Svarīgākais