PTAC: "airBaltic" rīcībā pret atcelto reisu pasažieriem pārkāpumu pagaidām nav

© Publicitātes foto

Patērētāju tiesību un aizsardzības centrs (PTAC) ārkārtējās situācijas laikā nav konstatējis pārkāpumus Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" rīcībā pret atcelto reisu pasažieriem, norādīja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

"Šobrīd pārkāpumi no "airBaltic" puses nav konstatēti, strīdi tiek risināti. PTAC ir nodrošināta saziņa ar aviokompāniju un mēs apmaināmies ar informāciju," atklāja Zarāne.

Viņa skaidroja, ka, atceļot lidojumu aviokompānijas var piedāvāt biļešu summu samaksāt vaučeros, bet patērētājam ir tiesības arī no vaučeriem atteikties un saņemt par biļetēm samaksāto naudu. Tāpat Zarāne uzsvēra, ka situācijās, kad atcelts lidojums vienā virzienā, par atceltu uzskatāms lidojums arī otrā virzienā, ja abi lidojumi pirkti kopā. Aviokompānijas klientiem, kas ir iegādājušies biļetes, ir jābūt pieejamam bezmaksas tālrunim - tam jābūt norādītam rezervācijas apstiprinājuma e-pastā.

PTAC pārstāve piebilda, ka ārkārtējās situācijas stāvoklis Latvijā ir atkarīgs no valdības lēmumiem, bet ceļotājus ietekmēs arī pārējo valstu lēmumi.

"airBaltic" pārstāve Alise Briede atzīmēja, ka gadījumā, ja kāds no rezervācijā esošajiem lidojumiem ir atcelts, aviokompānija sazinās ar katru pasažieri individuāli, nosūtot e-pastu par izmaiņām. "Šajā gadījumā mēs aicinām pasažierus vai nu mainīt sava lidojuma datumu bez maksas vai arī pieprasīt atmaksu dāvanu kartes (ar papildu 20 eiro par katru vienvirziena ceļojumu) vai bankas pārskaitījuma veidā," stāstīja Briede.

"airBaltic" informēja, ka patlaban lidsabiedrība saņem daudz pieprasījumu, tādēļ aicina klientus nesatraukties, ja nav saņēmuši atbildi 72 stundu laikā. "Ņemot vērā, ka naudas atgriešana uz kontu iekļauj vairākas iesaistītās puses, ieskaitot bankas, šis process šobrīd var aizņemt līdz pat trim mēnešiem," teica Briede.

Vienlaikus Briede norādīja, ka pasažieriem pieejami vairāki saziņas kanāli ar "airBaltic" - uzņēmumu iespējams sasniegt gan telefoniski, gan ar e-pasta palīdzību un sociālo mediju kanālos. Tāpat, pasažieriem, kas biļeti iegādājušies uzņēmuma mājaslapā, rezervācijas apstiprinājuma epastā norādīts bezmaksas tālruņa numurs, kuru iespējams izmantot saziņai ar "airBaltic".

No 13.marta līdz 12.maijam Latvijā saistībā ar Covid-19 pandēmiju izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni aizliegumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību. Ārkārtējās situācijas laikā atcelti arī starptautiskie pasažieru pārvadājumi.

Svarīgākais