Covid-19 krīze: koalīcija vienojas atbalstīt medijus

© Dmitrijs Suļžics/F64

Valdību veidojošās partijas šodien vienojās atbalstīt Covid-19 radītās krīzes skartos masu medijus, pēc koalīcijas partiju sadarbības sanāksmes žurnālistiem pastāstīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Kariņš pastāstīja, ka šim mērķim plānots atvēlēt vairāk nekā 2 miljonus eiro, tādējādi atbalstot dažāda tipa medijus, kurus ir skārusi Covid-19 krīze. Pagaidām gan vēl neesot izlemts par kritērijiem, kādā veidā un kuriem medijiem varētu piešķirt valsts finansējumu.

"Šodien politiski-idejiski vienojāmies, ka medijiem atbalsts ir jāsniedz. Rīt izdiskutēsim, kādi būs mehānismi un kādiem medijiem sadalīt [naudu]," teica Kariņš.

Kā ziņots, Covid-19 radītās krīzes mazināšanai Latvijas masu mediju atbalstam no valsts budžeta programmas "Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem" plānots novirzīt 2,04 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja Finanšu ministrijā (FM).

Pirmdien finanšu ministra Jāņa Reira (JV) vadītā darba grupa uzņēmējdarbības un nodarbināto atbalstam panāca konceptuālu vienošanos par valsts atbalsta sniegšanu masu mediju nozarei.

Kopumā masu mediju darbības nodrošināšanai tiks novirzīti 2,04 miljoni eiro. Paredzēts, ka no šīs summas viens miljons eiro tiks novirzīts Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP), lai nodrošinātu sabiedrībai iespēju saņemt daudzpusīgu informāciju un viedokļus Covid-19 krīzes pārvarēšanā un valsts informatīvās telpas drošības nodrošināšanā komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, aģentūru LETA informēja Kultūras ministrijas (KM) sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Lita Kokale.

Savukārt 1,04 miljoni eiro tiks novirzīts KM Mediju atbalsta fondam, lai nodrošinātu sabiedrībai iespēju saņemt informāciju un viedokļus Covid-19 krīzes pārvarēšanas laikā, lai nodrošinātu valsts informatīvās telpas drošību drukātajā presē un komerciālajos interneta ziņu portālos, kā arī, lai sniegtu atbalstu abonēto preses izdevumu piegādes izmaksām un elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu apraides izmaksām.

Attiecīgi no minētās summas kopumā 599 492 eiro tiks novirzīti atbalstam drukātās preses un komerciālajiem interneta ziņu portāliem. 223 737 eiro mēnesī paredzēti abonētās preses izdevumu piegādes izmaksām ārkārtējās situācijas laikā, bet 217 699 eiro mēnesī - elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmu apraides izmaksām ārkārtējās situācijas laikā.

Vienlaikus KM sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par atbalsta risinājumiem medijiem Covid-19 krīzes radīto negatīvo seku mazināšanai paredzēts, ka mēneša laikā pēc ārkārtējās situācijas beigām ministrija un NEPLP iesniegs valdībā ziņojumu par ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi.

Patlaban veiktās aplēses liecina, ka šīs situācijas radītie zaudējumi sabiedriskajiem medijiem varētu būt 1,4 līdz 1,6 miljoni eiro, kopumā veidojot kultūras ministra Naura Puntuļa (VL-TB/LNNK) iepriekš mediju atbalstam minētos 3,7 miljonus eiro, norādīja Kokale.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.