"Citro": Covid-19 pandēmijas dēļ sadārdzinās atsevišķas izejvielas

 
Attēlam ir ilustratīva nozīme ©Kaspars Krafts/F64

Covid-19 pandēmijas straujās izplatības dēļ ir vērojams atsevišķu izejvielu sadārdzinājums un izejmateriālu deficīts, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Citro" zīmola pārvaldnieka "Latvian Retail Management" valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers.

Viņš piebilda, ka tas viennozīmīgi rada ietekmi uz visas pārējās pasaules ražošanas sektoru un var atsaukties uz preču pieejamību un galvenokārt produktu cenu. "Tas viss kopumā viennozīmīgi agrāk vai vēlāk atsauksies uz tirgu - kuram vairāk, kuram mazāk," skaidroja Kelmers.

Pēc viņa sacītā, pagājušajā gadā mazumtirdzniecībā izaugsme bija salīdzinoši gausa, taču, ņemot vērā šā brīža situāciju, kad katru dienu ir jauni drošības ierobežojumi gan Latvijā, gan citur pasaulē, prognozes par tālāko ir ļoti mainīgas.

Viņš uzsvēra, ka arī banku eksperti sākotnēji prognozēja īstermiņa ekonomisko recesiju, taču tagad skaidrs, ka ietekme uz visu tautsaimniecību būs liela. "Pārtika, protams, ir prece, kas nepieciešama ikdienā, bez tās mēs nevaram. Līdz ar to šobrīd jāvelta visa uzmanība, lai nodrošinātu maksimāli drošu pārtikas produktu pieejamību mūsu iedzīvotājiem, ievērojot visas drošības prasības," sacīja Kelmers.

Viņš atzīmēja, ka valstu noteiktie ierobežojumi un robežu slēgšana apgrūtina importa preču apriti, taču vienlaikus tas motivē vairāk sadarboties ar vietējiem ražotājiem.

""Citro" zīmols koncentrējas tieši uz sadarbību ar vietējiem ražotājiem, īpaši izceltos stendos piedāvājot vietējo novadu ražotāju produktus. Tāpat arī mēs tiekamies ar vietējo reģionu zemniekiem un piedāvājam sadarbību. Šobrīd gan, piemēram, visa pagājušā gada dārzeņu raža ir gandrīz izpārdota, līdz ar to šobrīd mums ir aktīvais laiks, lai runātu ar zemniekiem par jauno ražu," viņš atklāja.

Kelmers piebilda, ka tāda pieredze mazumtirdzniecībā kā ar Covid-19 līdz šim nav bijusi nevienam, lai cik arī ilgus gadus tirgū ir strādāts, tāpat vēl pirms 30 gadiem pasaules ekonomikas nebija tik ļoti saistītas, kamēr tagad tās veido vienotu veselumu. "Ja līdz šim esam gribējuši cenu ziņā labāko un kvalitatīvāko, visas ekonomikas sasaistot kopā, tad šis nu tagad ir faktors ar ko jārēķinās," viņš sacīja.

"Latvian Retail Management" apvienojušies vietējā kapitāla mazumtirdzniecības uzņēmumu tīkli AS "Diāna", SIA "Gabriēla", SIA "Lekon" un SIA "AA&CO", kas iepriekš veidoja daļu no mazumtirdzniecības tīkla "top!" veikalu ķēdes.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Latvian Retail Management" reģistrēts 2018.gada decembrī, un tā pamatkapitāls ir 51 000 eiro.