Linkaits: Lai gan autopārvadātāji var kavēties, kravu plūsma turpinās

© f64

Lai gan autopārvadātājiem pašreiz ir grūti piegādāt kravas noteiktajos termiņos, autopārvadājumu kravu plūsma notiek un Latvijas ražotāji un tirgotāji ir apgādāti ar visu nepieciešamo, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš skaidroja, ka pašreiz mehānismi caur Eiropas Komisiju vairs nedarbojas, jo katra valsts rūpējas par sevi. "Mūsu diplomātiskais dienests pieslēdzas tad, kad nepieciešams risināt akūtas situācijas. Kopējā situācija šobrīd ir risināma divpusējo attiecību līmenī, diemžēl, nevis caur Eiropas Komisiju," teica ministrs.

Linkaits norādīja, ka savukārt dzelzceļa kravu pārvadātājiem problēmas bija februārī, martā, kad kavējās Ķīnas pārvadājumi, taču tagad pamazām situācija stabilizējas, jau šomēnes Ķīnas konteineri parādās Eiropā.

"Kravu plūsmu ietekmē zemās naftas cenas, jo attiecīgi zūd motivācija kaut kur sūtīt kravas. Tieši pretēji visi cenšas maksimāli sagādāt kravas un gaidīt labāku cenu. Kopējā kravu plūsma pa dzelzceļu ir apmēram tāda, kā tika prognozēts," stāstīja Linkaits.

Jautāts, vai ir iespējams kaut kā ietekmēt loģistikas izmaksas, uz kuru pieaugumu ir norādījuši daudzi ražotāji un uzņēmēji, Linkaits atbildēja, ka kravu pārvadājumi kļūst dārgāki, taču ietekmēt to diemžēl nevar.

Satiksmes ministrs skaidroja, ka kravu pārvadājumos kā jebkurā citā jomā strādā pieprasījuma un piedāvājuma attiecības. Laikā, kad daudzas piegādes ķēdes ir pārrautas, jaunu piedāvājumu atrašana ir dārga, stāstīja ministrs, norādot, ka arī VAS "Latvijas pasts" atzinis, ka sūtījumu nogādāšana kļūst arvien dārgāka un problemātiska. Tāpat Krievija ir slēgusi savus aviopārvadājumus, slēdzot robežas.

"Manuprāt, tieši kravu pārvadājumos perspektīva varētu būt ļoti laba, ja salīdzina ar pasažieru pārvadājumiem. Kravu plūsma joprojām notiek, protams ir jādomā par to, kā nomainīt ekipāžas, kā nodrošināt aizsarglīdzekļus šoferiem," teica ministrs. Viņš arī skaidroja, ka, viņaprāt, visiem pārvadātājiem jau ir bijis jāparūpējas par šoferiem, jāizdala dezinfekcijas līdzekļi un aizsargmaskas. "Kopumā kravu pārvadātājiem šobrīd ir salīdzinoši laba situācija saglabājusies," stāstīja Linkaits.

Latvijā

Valsts amatpersonu deklarācijas vēsta, ka Latvijas Bankas prezidenta amata kandidātam 2022. un 2023. gadā pamatdarbs bijis nevis "Altum" valdes priekšsēdētāja amats, bet gan valdes priekšsēdētāja amats Rīgas Stradiņa universitātē. Lai gan lielākos ienākumus (algu) šajā periodā R. Bērziņš guvis tieši "Altum" valdes priekšsēdētāja amatā, deklarācija no "Altum" kā pamatdarba pēdējo reizi iesniegta VID tālajā 2021.gadā.

Svarīgākais