"Swedbank" filiāles plāno slēgt tikai galējas nepieciešamības gadījumā, atzina bankā.
Bankā norādīja, ka "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā, kurai ir sistēmiska ietekme uz ekonomiku un klientu apkalpošanu, kā arī atsevišķos reģionos "Swedbank" nodrošina teju vai vienīgo fizisko pakalpojumu klātieni iedzīvotājiem, tāpēc bankas filiāļu slēgšana būtu galēja rīcība.
Vienlaikus bankā uzsvēra, ka klienti tiek īpaši aicināti nedodies uz filiālēm, ja vien pakalpojums tiešām nav pieejams digitāli.
Pēc bankā minētā, filiālēs ir ieviestas arī vairākas izmaiņas, lai ierobežotu klientu pieplūdumu un drūzmēšanos.
"Mēs aicinām klientus izmantot iepriekšējā pieraksta iespēju, lai zinātu precīzu apkalpošanas laiku. Tāpat mēs papildinām attālināti pieejamo pakalpojumu klāstu, piemēram, aicinām pēc pieraksta ieplānot arī jaunu maksājumu karšu saņemšanu vai arī atgādinām, ka maksājumu kartes var saņemt pa pastu, lai uz filiāli vispār nebūtu jānāk," klāstīja bankā.
Bankā atzina, ka šobrīd pieraksta funkcijas intensitāte ir divas, vietām pat trīs reizes augstāka nekā pagājušajā nedēļā. "Mēs arī turpinām popularizēt saviem klientiem pieraksta iespējas, atgādinot, ka ieradumu nākt uz filiāli var mainīt šādos ārkārtas gadījumos. Tāpat lielākajās filiālēs esam noorganizējuši apsardzi, kas ne tikai palīdz organizēt klientu plūsmu, bet arī aizsargā mūsu darbinieku drošību, ja izceļas konfliktsituācijas," klāstīja bankā.
Pēc bankā minētā, ierodoties filiālē, visiem bankas klientiem ir obligāta prasība parakstīt rakstisku apliecinājumu, ka pēdējo 14 dienu laikā klients nav atradies ārzemēs vai arī nav nonācis kontaktā ar inficētu personu. Ja šādu apliecinājumu klients atsakās parakstīt, banka apkalpošanu liedz.
"Ja mums rodas aizdomas, ka kāds klients ir melojis, parakstot apliecinājumu, mēs izpildām valstī esošo kārtību un ziņojam par šo faktu policijai. Ir bijuši jau atsevišķi gadījumi, kad policija tiek iesaistīta šādu jautājumu risināšanā," piebilda bankā.
Bankā norādīja, ka septiņās filiālēs Rīgā un piecās filiālēs ārpus Rīgas "Swedbank" ir piesaistījusi apsardzi.
Tāpat bankā informēja, ka lielākajā daļā filiāļu "Swedbank" ir saīsinājusi darba laiku, lai pēc iespējas samazinātu darbinieku pakļaušanu riskam. Rīgā, kur klientu plūsma ir vislielākā, banka ir slēgusi trīs no 11 filiālēm, kamēr citās saīsināts darba laiks.
"Swedbank" arī pavēstīja, ka stikla barjeras šobrīd ir uzstādītas atsevišķās bankas filiālēs Igaunijā. "Mēs gaidām kolēģu vērtējumu, cik šīs barjeras ir efektīvas. Ja kolēģi atzīs, ka risinājums ir labs, noteikti izskatīsim iespēju tādas ieviest arī Latvijā. Tikmēr mēs cenšamies mazināt klientu plūsmu uz filiālēm gan informējot par digitālajām iespējām, gan arī ieviešot apliecinājumu, kas ir obligāts nosacījums apkalpošanai," informēja bankā.
Jau ziņots, ka līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatību izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.
Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.