Vidzemes šosejas Sēnītes mezglā slēgs rotācijas apli

 
©f64

No šodienas Vidzemes šosejas (A2) Sēnītes mezglā būs slēgts rotācijas aplis un satiksme tiks organizēta pa jaunizbūvētām apgriešanās vietām uz Vidzemes šosejas, informē VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā.

Jau ziņots, ka pirmdien, 23.martā, atsākās būvdarbi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītei.

Visā remontdarbu posmā paredzēts ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā. Satiksme tiek organizēta pa divām joslām pa abām brauktuvēm un tikai atsevišķos posmos, kur notiek darbi, pa vienu joslu.

Pērn aprīlī sāktajos būvdarbos ceļam ir ieklāta asfalta apakškārta un saistes kārta, sākta satiksmes pārvadu pārbūve, atjaunotas caurtekas un gājēju tuneļi, kā arī apgaismojums un gājēju luksofors Vangažos.

Šogad atlikušie darbi ir asfalta virskārtas ieklāšana abās brauktuvēs, ceļa pārvadu apakšējo daļu remonts un Sēnītes mezgla rotācijas apļa pārbūve.

Būvdarbus Vidzemes šosejas posmā no Garkalnes līdz Sēnītei veic piegādātāju apvienība "Binders" un "ACB", to līgumcena ir 46,5 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Darbi tiek finansēti no valsts budžeta un no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem. Būvdarbus plānots pabeigt šoruden.

Būvdarbu posms ir 14 kilometrus garš, taču, ņemot vērā to, ka katrā braukšanas virzienā ir divas joslas, seguma pastiprināšana tiek veikta kopumā vairāk nekā 30 kilometros ceļa. Projekta laikā tiek atjaunoti arī septiņi ceļa pārvadi un divi tuneļi Sēnītes mezglā, kā arī divi pārvadi pie Vangažiem un divas caurtekas. Tāpat 1,65 kilometru garumā ceļa sega tiek pārbūvēta autoceļa Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) (A3) sākumposmā.

Vidzemes šosejas posms no Garkalnes līdz Sēnītei ir būvēts 1974.gadā. Pēdējo reizi seguma atjaunošanas darbi tur nelielos posmos ir veikti pagājušā gadsimta beigās un šī gadsimta sākumā.