Attālināto mācību sekmes pamatā atkarīgas no skolēniem un viņu vecākiem, šādu viedokli šorīt Latvijas Radio pauda Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.
Šodien Latvijas vispārizglītojošajās skolās sākas mēģinājumi mācību procesu nodrošināt attālināti, jo Covid-19 epidēmijas draudu dēļ klātienes mācības skolās vismaz līdz Lieldienām ir apturētas. Lūgts vērtēt skolu gatavību jaunajai situācijai, Catlaks atzina, ka notiks "mācīšanās darot".
Catlaks atzīmēja, ka attālināto mācību process jau ir sācies pagājušajā nedēļā, kad šādi mācījās augstskolās un profesionālajās skolās. Valsti iedrošinot arī atsevišķu skolu tālmācības pieredze.
Par izglītības procesu mazajās klasēs VISC īpašu bažu neesot, lai arī Catlaks atzina, ka šajās klasēs atbildība par izglītības procesu lielā mērā nonāks vecāku ziņā.
Catlaks atzina, ka konkrētas mācību apguves formas būs ļoti atkarīgas no katras atsevišķās skolas. VISC ir aicinājis skolas nemēģināt masīvi pārcelt apmācības uz tiešsaisti, jo tas var radīt tehniskas problēmas ar sakaru tīklu pārslodzi. Tāpat VISC uzstādījumi esot skolotājiem nepārslogot skolniekus ar uzdevumiem un nodrošināt atgriezenisko saiti.
Taujāts, vai šajos ārkārtas apstākļos nav bažu, ka kritīs izglītības kvalitāte, Catlaks pauda cerību, ka process noritēs pozitīvi, uzsverot, ka sekmes ļoti lielā mērā būs atkarīgas no skolēniem un vecākiem.
Savukārt runājot par to, vai ir iespējama mācību gada pagarināšana, Catlaks sacīja, ka tas jebkurā gadījumā nebūtu VISC lēmums, tomēr centrs izskatot dažādas situācijas attīstības iespējas, tostarp pieļaujot, ka pēc Lieldienām ārkārtas situācija Latvijā vēl nebeigsies, un šādā gadījumā ir iespējams, ka attālināti tiek pabeigts viss mācību gads vai arī tas tiek pagarināts.
Catlaks nespēja izteikt prognozes par eksāmenu norisi, jo pašlaik esot pārāk daudz nezināmo faktoru, bet VISC cer, ka situācija normalizēsies.
Tāpat ierēdnis atzina, ka nevar pateikt, kā nodrošināt apmācības bērniem ar īpašām vajadzībām - tas šobrīd vēl tiekot risināts.