Pievērs uzmanību! Covid-19 dēļ vairākās slimnīcās un veselības iestādēs mainījusies darba kārtība

Attēlam ir ilustratīva nozīme © Mārtiņš Zilgalvis/F64

Ir ieviestas izmaiņas SIA "Daugavpils reģionālā slimnīca" Uzņemšanas nodaļas darbībā, nodalot pacientu plūsmas, sociālajā vietnē "Facebook" paziņoja slimnīcas vadītājs Grigorijs Semjonovs.

Tagad ambulatorie akūtie pacienti nebūs kopējā plūsmā ar sarežģītiem pacientiem, ko atved Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD). Slimnīcas vadība uzskata, ka tādējādi būs iespējams daudz operatīvāk pārvietoties pa nodaļu ar specializētām nestuvēm un gultām, un daudz ērtāk un ātrāk nodrošināt nepieciešamo steidzamo palīdzību.

Turpmāk galvenā Uzņemšanas nodaļas vienība uzņems tikai tos pacientus, kas tiks atvesti ar NMPD, pārējie pacienti, tai skaitā pavadošās personas, netiks ielaisti. Savukārt pacienti, kas ieradīsies uz slimnīcu pašu spēkiem, tiks pieņemti plānveida postenī. Turpat atradīsies arī atvesto pacientu pavadošās personas.

Uzņemšanas vienībā ir izvietots atsevišķs šķirošanas un reģistrācijas postenis un tiek nodrošināti papildu cilvēkresursi - informācijas ievadīšanas operatori, medicīnas māsiņas un arī atsevišķs ārsts internists. Šis personāls strādās 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā.

Blakus plānveida postenim ir izveidots dubultais izolators pacientiem ar aizdomām uz infekcijas slimībām, kas ļaus nodrošināt operatīvu pacientu observāciju no kopējās plūsmas izolētajos apstākļos.

Iestāde plāno uzlabot arī pacientu šķirošanu un atrašanās apstākļus, ieviešot jaunas tehnoloģijas, piemēram, izvietojot elektronisko numerācijas sistēmu ar attiecīgo datu pārraidi uz lielā.

Pieaugot pieprasījumam pēc attālinātām ārstu konsultācijām, "Veselības centrs 4" palielina tiešsaistē pieejamo ārstu skaitu, aģentūru LETA informēja "Veselības centrs 4" pārstāve Līga Putraima.

Viņa norādīja, ka, sabiedrībai reaģējot uz ārkārtas situāciju valstī, šīs nedēļas laikā strauji pieaudzis attālināto (on-line) ārstu konsultāciju pieprasījums, tādēļ rūpēs par pacientu veselību un medicīnas pakalpojumu pieejamību "Veselības centrs 4" filiāles un grupas uzņēmumi palielinājuši tiešsaistē pieejamo ārstu skaitu.

Konsultācijām video platformā "www.doconline.lv" pieejami ģimenes ārsti un speciālisti - endokrinologi, dermatologi, kardiologs, dietologs, uztura speciālists, urologs, proktologs, asinsvadu ķirurgs un citi. On-line režīmā ārsti var izsniegt nepieciešamās e-receptes un izrakstus no pacientu ambulatorajām kartēm.

"Ņemot vērā situācijas nopietnību, runājam ar ārstiem, lai tuvākajās dienās vēl vairāk paplašinātu tiešsaistē pieejamo speciālistu skaitu un konsultāciju pieejamības laiku. Attālinātās konsultācijās labi varam palīdzēt pacientiem ar akūtām saslimšanām kā arī pacientiem ar hroniskām slimībām, kuriem nepieciešams izrakstīt e-receptes. Tomēr ir arī izmeklējumi, kurus nav iespējams veikt attālināti. Visas "Veselības centrs 4" filiāles un grupas uzņēmumu ārsti turpina darbu arī klātienē paaugstinātas drošības apstākļos," atzīst "Veselības centrs 4" valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds.

"www.doconline.lv" ir maksas video konsultāciju platforma, kas nodrošina medicīniskās aprūpes pieejamību neatkarīgi no pacienta atrašanās vietas. Konsultācijas tiešsaistē sniedz speciālisti no "Veselības centrs 4" filiālēm un grupas uzņēmuma "Capital Clinic Riga".

Sakarā ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu valstī Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā no trešdienas tiek pārtraukti visi ambulatorie pakalpojumi, ieskaitot ambulatorās konsultācijas, rehabilitāciju, radioloģijas un datortomogrāfijas izmeklējumus, aģentūru LETA informēja slimnīcas pārstāve Elīna Tolokonceva.

Vienlaikus slimnīcā ir būtiski samazināts plānveida operāciju skaits. Pārsiešanas, kā arī neatliekamās palīdzības sniegšana un kontrole pēc traumas tomēr notiek ierastajā režīmā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais