Petraviča pieprasa informāciju par pērn veiktajām pārbaudēm pašvaldību sociālās aprūpes centros

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

Ņemot vērā to, ka Labklājības ministrija (LM) regulāri saņem iedzīvotāju sūdzības par pašvaldību sniegto sociālo pakalpojumu nepietiekamo kvalitāti, labklājības ministre Ramona Petraviča (KPV LV) vērsusies pie pašvaldībām ar informācijas pieprasījumu par pērn klātienē veiktajām pārbaudēm sociālo pakalpojumu sniedzēju institūcijās, informē ministres padomniece Liesma Kalve.

Ministres pieprasītajā pārskatā norādāms klātienē veikto pārbaužu skaits, laiks, saņemto rakstisko un mutisko sūdzību skaits, jomas, kurās konstatētas neatbilstības un vai tās nav tikušas vērtētas.

"Uzskatu, ka tieši klātienē veiktas pārbaudes sniedz reālo priekšstatu par iestādes darbu un kvalitāti. Gribu atgādināt pašvaldību vadītājiem arī par pakalpojuma sniedzēja pašnovērtējuma lielo nozīmi un vietējās varas iesaistes nepieciešamību pakalpojuma uzraudzībā, īpaši ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijās," klāstīja Petraviča.

Pēc ministres domām, vienlīdz būtiska ir esošo darbinieku izglītošana un jaunu darbinieku profesionāla ievadīšana amata pienākumu izpratnē un apguvē, piemērojot labās prakses piemērus. Aprūpes centros strādājošo kvalifikācijas celšana ir it īpaši attiecināma uz tiem darbiniekiem, kuri strādā tiešā kontaktā ar klientiem, uzsver ministre.

Pārraudzīt Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma īstenošanu, kontrolēt sociālo pakalpojumu sniegšanas regulējošo normatīvo aktu ievērošanu, sociālo pakalpojumu kvalitāti un pakalpojumu sniedzēju atbilstību normatīvo aktu prasībām ir viens no LM uzdevumiem.

Svarīgākais