Satiksmes ministrijā (SM) pirmdien, 27.janvārī, notiks Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvās koordinācijas padomes sēde, kurā satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) un Rīgas mērs Oļegs Burovs (GKR) spriedīs par "Rail Baltica" projekta īstenošanas aspektiem Rīgas labā krasta teritorijā, informēja SM Komunikācijas daļā.
Sēdē plānots pārrunāt "Rail Baltica" projekta īstenošanas laikā skarto teritoriju attīstību Rīgā no pilsētplānošanas un finanšu piesaistes aspektiem, izvērtējot teritorijas zem Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas platformām un estakādēm, to izmantošanas iespējas, tostarp autoostas teritorijā. Tāpat paredzēts apspriest sadarbības stiprināšanu ar nevalstiskajām organizācijām (NVO).
Padomes sēde notiks SM, Gogoļa ielā 3, 313.telpā, no plkst.10 līdz 11.30.
Sēdē aicināti piedalīties pārstāvji no Kultūras ministrijas, Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Rīgas domes, Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail", projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Rīgas pilsētas arhitekts, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes, Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes, Latvijas Teritoriālplānotāju asociācijas, Latvijas Universitātes, SM un kapitālsabiedrību vadība, kā arī Āgenskalna apkaimes biedrība, Torņakalna attīstības biedrība un apvienība "Pilsēta cilvēkiem".
SM norādīja, ka šajā laika posmā "Rail Baltica" projekts no plānošanas pārliecinoši iegājis būvprojektēšanas fāzē, tāpēc jo svarīgāka ir sinerģija starp iesaistītajām pusēm sekmīga "Rail Baltica" projekta īstenošanai - valsts un Rīgas pilsētas institūciju sadarbība, operatīva informācijas un viedokļu apmaiņai un kvalitatīvu lēmumu pieņemšana.
Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvā koordinācijas padome "Rail Baltica" projekta sniegto papildu iespēju realizēšanai Rīgā ir konsultatīva koleģiāla institūcija, kuras mērķis ir veicināt saskaņotu starpresoru sadarbību sekmīgai "Rail Baltica" projekta sniegto iespēju izmantošanai saistītajās teritorijās Rīgā.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro un daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.
Pašreiz projektā sākti pamattrases projektēšanas darbi 411 kilometru garumā, un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 kilometriem. Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" īsteno projektēšanas darbus Rīgas centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā "Rīga". Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022.gadā.