Austrumu slimnīcas pacientu parāds sasniedzis piecus miljonus eiro

© F64

Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) pacientu parāds šogad sasniedzis piecus miljonus eiro, liecina slimnīcas apkopotie dati.

Tajos norādīts, ka summa, kas ir izveidojusies no pacientu parādiem par medicīnas pakalpojumiem, 2019.gada sākumā veidoja 4,76 miljonus eiro. Pagājušajā gadā kopējā parāda summa pieauga par 293 567 eiro, tomēr tas ir mazāk, nekā 2018.gadā, kad parādu summa pieauga par 418 660 eiro.

Par slimnīcas sniegtajiem pakalpojumiem, tostarp izmeklējumiem, operācijām un manipulācijām, pacienti ik gadu nesamaksā vidēji ap 500 000 eiro, informēja Austrumu slimnīcas pārstāve Ilga Namniece.

Mirušo personu parādu kopsumma šī gada sākumā sasniegusi 1,36 miljonus eiro, tādējādi gada laikā tā pieaugusi par aptuveni 90 000 eiro.

Namniece klāstīja, ka RAKUS turpina informēt visus parādniekus par nenomaksātiem rēķiniem, sūtot īsziņas, kā arī nodrošinot parādu lietu nodošanu parādu piedziņai. Informējot parādniekus ar īsziņām un izmantojot ārpustiesas parādu piedziņas pakalpojumus, līdz šim slimnīcai ir izdevies atgūt 31% parādu, norādīja slimnīcas pārstāve.

Neraugoties uz zaudējumiem, ko slimnīcai rada pacientu parādi, iestādes valdes priekšsēdētājs Imants Paeglītis nesen stāstīja, ka pērn izdevies samazināt slimnīcas izmaksas par 40%. Viņš skaidroja, ka ekonomija radusies, īstenojot vairākus taupības un reorganizācijas pasākumus, tostarp piecu slimnīcas stacionāru apvienošanu.

RAKUS finanšu dati par aizvadīto gadu vēl nav publiski pieejami, bet 2018.gadā, saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju, RAKUS apgrozījums pieauga par 20%, sasniedzot 118,51 miljonus eiro, savukārt zaudējumi veidoja 5,9 miljonus eiro. 2018.gadā slimnīcā kopumā tika nodarbināti 4422 darbinieki.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais