SIA "Lido" īpašnieks Gunārs Ķirsons vēlas par septiņiem miljoniem eiro (4,9 miljoniem latu) Vērmanes dārzā uzbūvēt vērienīgu kafejnīcu.
Kā norādīja Ķirsons, kafejnīca varētu atrasties vietā, kur patlaban iepretim estrādei izvietoti skatītāju soliņi. "Savulaik te jau atradās divstāvīga kafejnīca," informēja uzņēmējs.
Pēc "Lido" īpašnieka teiktā, šāda kafejnīca dienā varētu apkalpot 7000 klientu. "Skatuve paliktu vecajā vietā, un to varētu vērot no kafejnīcas. Faktiski kafejnīca tiktu atjaunota," sacīja Ķirsons.
Ķirsons pastāstīja, ka līdzīga iecere domē jau pirms vairākiem gadiem skatīta, bet "iestrēgusi" un tālāk nav virzījusies.
Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) šādam projektam pauda atbalstu un aicināja padomē iesniegt konkrētus priekšlikumus. Savukārt Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs (SC) atgādināja, ka šajā jautājumā dome viena pati nebūšot lēmēja, jo arī jāievēro likumi, kas regulē attīstību pilsētas vēsturiskajā centrā.
Bez tam Gunārs Ķirsons iecerējis Rīgā gar Daugavu uzbūvēt trošu tramvaju, kas pārvadātu gan pilsētas iedzīvotājus, gan tūristus.
Trošu tramvajs varētu tikt izvietots gar Daugavu no Centrāltirgus līdz plānotajam stāvparkam Maskavas ielā. Trošu tramvajs plānots starp Daugavu un Krasta ielu.
"Cilvēki varētu atstāt savas automašīnas un doties tālāk ar šo tramvaju," norādīja Ķirsons. "Dzelzceļa tilts ir smuks, un trošu ceļš arī būs smuks. Tas piesaistīs tūristus," teica uzņēmējs.
Ķirsons pieļāva, ka trošu tramvaja izveidošanai varētu izveidot jaunu kompāniju, kas varētu veikt arī tā apsaimniekošanu.
Uzņēmējs norādīja, ka pagaidām gan neesot zināms, cik augstu šādu tramvaju varētu izveidot un kā tas izskatīsies. "Te būs daudz jāstrādā ar māksliniekiem un arhitektiem," viņš piebilda.
Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) atzīmēja, ka paredzētajā maršrutā atrodas diezgan nepievilcīgas garāžas, kuras kādam privātam investoram vajadzētu pārvērst "grandiozā projektā".