Latvijas aviosabiedrībām ļauj izmantot Irānas gaisa telpu lidojumiem vismaz 7620 metru augstumā

Attēlam ir ilustratīva nozīme © Oksana Džadana/F64

Civilās aviācijas aģentūra (CAA) grozījusi rekomendācijas Latvijas aviosabiedrībām par Irākas un Irānas gaisa telpas izmantošanu, paredzot, ka aviokompānijas ir tiesīgas izmantot Irānas gaisa telpu vismaz 25 000 pēdu jeb 7620 metru augstumā, informēja CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

Lai novērstu jebkādus iespējamos draudus Latvijā reģistrētiem civilās aviācijas gaisa kuģiem, CAA 8.janvārī rekomendēja Latvijas aviokompānijām atturēties no Irākas un Irānas gaisa telpas šķērsošanas, pārplānojot savus lidojuma maršrutus. Rekomendācijas tika izdotas pēc tam, kad Irānas gaisa telpā kļūdaini identificēts un notriekts Ukrainas aviokompānijas gaisa kuģis "Boeing 737-800".

CAA ir atkārtoti veikusi informācijas par situāciju Irānas un Irākas gaisa telpā analīzi un konstatējusi, ka saistībā ar konfliktu starp reģionā esošajiem militārajiem spēkiem joprojām pastāv draudi civilās aviācijas gaisa kuģiem, kuri šķērso Irākas un Irānas gaisa telpas. Civilās aviācijas gaisa kuģi var tikt kļūdaini identificēti kā konfliktējošo pušu gaisa kuģi.

Vienlaikus Eiropas aviācijas drošības aģentūra (EASA), pamatojoties uz situācijas analīzi un vairāku valstu īslaicīgo gaisa telpas ierobežojumos publicēto informāciju, ir izplatījusi Konfliktu zonu informatīvo ziņojumu. Atbilstoši tam, aviokompānijas ir tiesīgas izmantot Irānas gaisa telpu, nodrošinot, ka lidojums tiek veikts ne zemāk kā 25 000 pēdu jeb 7620 metru augstumā. Savukārt attiecībā uz Irākas gaisa telpu tiek saglabāti iepriekšējie norādījumi par augstas pakāpes bīstamību Irākas gaisa telpas izmantošanā, izņemot atsevišķus gaisa ceļus.

CAA uzskata, ka EASA publicētā informācija attiecībā uz Irākas un Irānas gaisa telpu šķērsošanu ir atbilstoša pašreizējai situācijai, taču rekomendē katrai aviokompānijai izvērtēt pieejamo informāciju un lēmumu par Irākas vai Irānas gaisa telpas šķērsošanu pieņemt atbilstoši operatīvajai situācijai. Vienlaikus aviokompānijas lūgtas informēt CAA par pieņemtajiem lēmumiem.

Kā ziņots, Irāna 8.janvāra rītā izšāva raķetes uz vismaz divām Irākas aviobāzēm, kurās stacionēti ASV karavīri, paziņoja amatpersonas šajās valstīs. Tas bija pirmais akts Irānas solītajā atriebībā par Irānas Revolucionārās gvardes vienības "Kudsas spēki" komandiera ģenerāļa Kasema Soleimani nogalināšanu ASV bezpilota lidaparātu triecienā Bagdādē.

Tajā pašā dienā pēc pacelšanās no Teherānas Imāma Homeini lidostas nogāzās Ukrainas aviokompānijas "Ukraine International Airlines" lidmašīna "Boeing 737", kurai bija paredzēts doties uz Kijevu. Irāna 11.janvārī atzina, ka tās Revolucionārā gvarde notriekusi Ukrainas lidmašīnu kļūdas dēļ. Saskaņā ar Irānas amatpersonu teikto, lidmašīnas lidojuma trajektorija bijusi pārāk tuvu militāriem objektiem.

Latvijā

Evikas Siliņas vadīts koalīcijas oficiālo nostāju pret pabalstu maksāšanu ģimenēm ar bērniem debatēs par valsts 2025. gada budžeta projektu uzņēmās paust partija “Vienotība” deputāts, Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas priekšsēdētājs Gatis Liepiņš: “Mēs diemžēl nebūsim pirmā valsts pasaulē, kasa spēs pacelt dzimstību ar pabalstiem. Ja tas būtu izdarāms, tad bagātās valstis jau sen to būtu izdarījušas.”

Svarīgākais