Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā

Vēl neesot pieņemti nekādi lēmumi par LDz koncerna uzņēmumu darbiniekiem

© F64

Pagaidām vēl nav pieņemti nekādi lēmumi par VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) koncernā ietilpstošo uzņēmumu darbinieku skaita samazināšanu, pastāstīja LDz padomes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Viņš norādīja, ka koncerna uzņēmumi biznesā ir savstarpēji saistīti, tāpēc skaidrs, ka arī koncerna uzņēmumi izjutīs māteskompānijā LDz notiekošo procesu ietekmi.

"Tomēr pagaidām vēl nekas nav lemts un nekas nav vērtēts. Skatīsimies uz darbības rezultātiem un lēmumi tiks pieņemti vēlāk," skaidroja Lange.

Piektdien satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) tikās ar LDz padomi, lai pārrunātu LDz darbinieku kolektīvo atlaišanu. Lange stāstīja, ka tikšanās laikā ir pārrunāta jau izskanējusī informācija un situācija uzņēmumā, tāpēc nekādu citu jaunumu neesot.

Savukārt Linkaita padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece aģentūrai LETA skaidroja, ka ministrs otrdien, 21.janvārī, situāciju pārrunās ar uzņēmuma valdi un vairāk informācijas par to, kas tika pārrunāts šajās abās sanāksmēs, sniegs nākamajā nedēļā.

Jau ziņots, ka LDz līdz šā gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Ella Pētermane.

Viņa norādīja, ka 2019.gads gan koncernam, gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts - gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apmēra dēļ, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apmēra samazinājums.

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs pauda, ka, ņemot vērā pašreizējās un arī prognozējamās starptautisko kravu pārvadājumu tendences, LDz pārskata arī visus tehnoloģiskos procesus, lai maksimāli efektīvi nodrošinātu pamatfunkciju - dzelzceļa transporta infrastruktūras uzturēšanu atbilstoši visiem Latvijas un starptautiskajiem drošības un kvalitātes standartiem.

Turklāt, ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt LDz saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, līdz ar uzņēmuma pamatdarbības nodrošināšanas izmaksu būtisku samazinājumu, uzņēmums līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem.

Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos, tostarp ceturtdien LDz ir iesniedzis attiecīgo informāciju Nodarbinātības valsts aģentūrai.

"Mēs darām visu iespējamo, lai darbinieku skaita samazināšana būtu maksimāli caurspīdīga un darbiniekiem draudzīga, un šis process tiks sākts ar LDz administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju," uzsvēra Kleinbergs.

LDz šogad 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēkus.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".