Pat 8 no 10 Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka pilnībā nekoncentrējas televizora vērošanai un paralēli tai dara arī citas lietas, noskaidrots Samsung QLED TV aptaujā. Visbiežāk reizē ar TV skatīšanos respondenti ēd (66 %), lieto viedtālruni (53 %), tīra mājokli (47 %) vai gatavo ēst (43 %).
Interesanti, ka kungu vidū katrs piektais nododas tikai netraucētai satura baudīšanai televizorā, paralēli nedarot neko citu, kamēr dāmu vidū tā rīkojas vien katra desmitā. Paralēli TV vērošanai pat 90 % sieviešu veic citas aktivitātes, iepretim 79 % vīriešu.
Turklāt sievietes arī trīskārt biežāk, skatoties televizoru, veic dažādus rokdarbus (34 % sieviešu pret 10 % vīriešu). Tāpat viņas divkārt biežāk TV skatīšanos apvieno ar mājokļa tīrīšanu (60 % sieviešu pret 31 % vīriešu), atklāts QLED TV aptaujā.
Savukārt jaunākā paaudze vecumā no 19 līdz 29 gadiem savu uzmanību lielākoties velta diviem ekrāniem vienlaikus - gan TV, gan viedtālrunim (74 % jauniešu, salīdzinot ar 53 % vidēji Latvijā). Šim paradumam ir tendence samazināties līdz ar respondenta vecuma palielināšanos, piemēram, 50 līdz 64 gadu vecu respondentu vidū tā rīkojas tikai 34 %.
Šos iedzīvotāju paradumus, attīstot savas tehnoloģijas, vērā ņem arī ražotāji - piemēram, QLED TV ekrāns izveidots tā, lai attēls tajā būtu kvalitatīvs arī plašākā skata leņķī. Tas nozīmē - pat neesot tieši pretī ekrānam, piemēram, tīrot māju vai sēžot pie ēdamgalda, attēlu varēs redzēt vienlīdz labi, bez krāsu un kontrasta izmaiņām.
Lai arī patlaban video saturu, televīziju, filmas, raidījumus var ērti skatīties dažādos ekrānos - viedtālruņu, planšetdatoru, portatīvo datoru un citos - Latvijas iedzīvotāju mājokļos televizors joprojām ieņem stabilu modernā “ugunskura” vietu, ap kuru noris ikdienas dzīve. Pat trešdaļa aptaujāto atzīst, ka viņu mājsaimniecībā ir divi televizori, bet viens TV ekrāns ir gandrīz pusei respondentu.
Tikai 5 % aptaujāto visās Baltijas valstīs mājās nav televizora, turklāt visbiežāk televizoru skatās tieši kopā ar ģimeni - Latvijā to norādījuši 65 % aptaujāto, savukārt Lietuvā un Igaunijā nedaudz retāk (58 %), liecina Samsung apkopotie dati.