Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā

"Rail Baltica" izveide: veiks ģeotehniskās izpētes darbus posmā Rīgā

© Mārtiņš Zilgalvis/F64 Photo Agency

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" trases posmā caur Rīgu līdz šā gada septembrim veiks ģeotehniskās izpētes darbus, informēja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots projekta ieviešanai, pārstāvji.

Ģeotehniskās izpētes darbus veiks Rīgas, Stopiņu, Ķekavas, Baldones, Mārupes un Olaines novadu pašvaldību teritorijās.

Izpētes mērķis ir iegūt nepieciešamo tehnisko informāciju par grunts sastāvu un tās fizikālajām īpašībām "Rail Baltica" pamattrases projektēšanai un ilgtspējīgu tehnisko risinājumu izstrādei.

Lauka darbi norisināsies konkrētos punktos visa dzelzceļā posma garumā, kuros eksperti, izmantojot dažādas urbšanas metodes, pētīs grunts apstākļus. Izpēte tiks veikta, lai izstrādātu ieteikumus, kas tiks ņemti vērā projektējot tādus infrastruktūras elementus kā uzbērumus, tiltus, trokšņu sienas, caurtekas un dzīvnieku pārejas.

Visi zemju īpašnieki, kuru īpašumus skars izpētes darbi posmos Upeslejas-centrālā stacija "Rīga", Torņakalns-Imanta un lidosta "Rīga"-Misa, saņems vēstuli par plānotajiem darbiem. Vēstulē būs norādīts plānoto darbu mērķis un tā izpildītāji, izpētes vietas koordinātas, izpētes metode, kontaktpersona, kā arī pielikumā būs pievienots darbu saskaņošanas protokols.

Izpēti veiks SIA "Intergeo Baltic".

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro un daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Pašreiz projektā sākti pamattrases projektēšanas darbi 411 kilometru garumā, un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 kilometriem. Paralēli, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" īsteno projektēšanas darbus Rīgas centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā "Rīga". Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022.gadā.