Vērtējot augstskolas, kas piedāvā biznesa izglītību, Latvijas uzņēmēji reitinga augšgalā ierindojuši Latvijas Universitāti (LU), Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) un Biznesa augstskolu "Turība", liecina pētījumu centra SKDS 2019.gada nogalē veiktā aptauja.
Kā aģentūrai LETA norādīja "Turības" pārstāve Marta Kive, aptaujā uzņēmējiem tika lūgts nosaukt, viņuprāt, trīs atzītākās Latvijas augstskolas, kas darbojas biznesa izglītības jomā.
Teju puse aptaujāto jeb 49% nosaukuši LU, 37% - RTU, bet 26% - "Turību". Citas biežāk minētās augstskolas ir Rīgas Ekonomikas augstskola, kuru minēja 22% respondentu, Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola, kuru minēja 11%, Rīgas Stradiņa universitāte - 9%, Banku augstskola - 10% un Latvijas Lauksaimniecības universitāte, kuru minēja 9% respondentu. Citas augstskolas minēja mazāk nekā 3% respondentu.
Analizējot datus dažādās nozarēs, secināts, ka ražošanas nozarē 49,8% uzņēmēju atzinīgi vērtē LU, 36% - RTU, bet 25% - Biznesa augstskolu "Turība". Tirdzniecības nozarē 58% dod priekšroku LU, 44% - RTU un 25% - "Turībai".
Būvniecības nozarē pirmajā vietā ierindojusies RTU, kuru atzinīgi vērtē 56% uzņēmēju, otrajā vietā ar 55% atbalstu - LU, bet trešajā vietā ierindojusies "Turība", kuru atzinīgi vērtē 40% uzņēmēju. Turpretī pakalpojumu nozares pārstāvji pirmajā vietā ierindojuši LU ar 52% atbalstu, otrajā vietā - RTU, kuru atzinīgi vērtē 40% uzņēmēju, savukārt trešajā vietā atrodas "Turība" - 32%.
SKDS direktors Arnis Kaktiņš skaidroja, ka vairākus gadus pēc kārtas uzņēmēji nemainīgi ierindojuši topa pirmajās vietās vienas un tās pašas augstskolas, kas, viņaprāt, liecina par gadu gaitā pārbaudītu izglītības kvalitāti. "Attiecīgās augstskolas ilgstoši ir strādājušas pie rezultāta gan studiju piedāvājuma jomā, gan komunikācijā ar sabiedrību, ko arī parāda rezultāts," uzsvēra Kaktiņš.
Tāpat viņš atzīmēja, ka augstākā izglītība nav ikdienas preces vai pakalpojums, par kuru viedoklis tiek mainīts ātri un bieži.
Pētījums veikts no 2019.gada novembra līdz decembrim pēc Biznesa augstskolas "Turība" pasūtījuma, ar telefoninterviju un interneta aptauju palīdzību aptaujājot 750 dažādu nozaru un reģionu uzņēmējus visā Latvijā.