Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā sācis darboties klientu virtuālais asistents Toms, kura uzdevums ir atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem. Ar Tomu klienti var sazināties jebkurā diennakts laikā gan darbadienās, gan brīvdienās.
Tiesa, pagaidām gan Toms var atbildēt uz jautājumiem, kas līdz šim visbiežāk uzdoti VID nodokļu konsultantiem, piemēram, uz tādiem, kas ir saistīti ar saimnieciskās darbības reģistrēšanu, par to, kā lietot elektroniskās deklarēšanās sistēmu, kā iesniegt dokumentus, kādi ir attaisnotie izdevumi un to veidi, kā sazināties ar VID utt. Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā Hugo.lv sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu Tilde.
VID skaidro, ka pašlaik Toms ir apguvis pamatzināšanas, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties. Tādēļ publiskās testēšanas periodā līdz pat 2020. gada 14. janvārim iedzīvotāji varēs ne tikai sazināties ar Tomu par nodokļu tēmām, bet arī sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi virtualais.asistents@vid.gov.lv.