Šogad popularitāti izdevies kāpināt vien "Jaunajai vienotībai"; lielākie zaudētāji - "KPV LV"

© Ģirts Ozoliņš/F64

2019.gadā partiju reitingos lielākā ieguvēja ir partiju apvienība "Jaunā vienotība" (JV), bet zaudētāja - partija "KPV LV", liecina Latvijas Televīzijas publiskotie pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptauju dati.

Aptaujas dati liecina, ka atbalsts JV gada laikā no 4% janvārī ir pieaudzis līdz 6,8% šomēnes. JV ir vienīgā Saeimā pārstāvētā partija, kurai gada laikā izdevies atbalstu kāpināt. Mēneša laikā atbalsts JV pieaudzis par 0,3 procentpunktiem.

Savukārt straujāko atbalsta kritumu gada laikā piedzīvojusi "KPV LV" - tās reitings gada laikā sarucis no 7,1% līdz 1,8%. Mēneša laikā atbalsts šim politiskajam spēkam sarucis par 1,2 procentpunktiem.

Pamanāmu kritumu gada laikā piedzīvojusi arī Jaunā konservatīvā partija, atbalsts kurai krities no 12,1% gada sākumā līdz 5,9% decembrī.

Kopš janvāra samazinājies arī partijas "Saskaņa" reitings - no 17,4% līdz 13,4%. Kopš novembra "Saskaņas" reitings gan pieaudzis par 2,2 procentpunktiem.

Tāpat no 6,7% līdz 4,6% samazinājies partiju apvienības "Attīstībai/Par!" atbalstītāju skaits. Kopš novembra politiskā spēka popularitāte vēlētāju vidū sarukusi par vienu procentpunktu.

Nelielu samazinājumu gada laikā kopumā piedzīvojusi arī nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK, kuru janvārī atbalstīja 7,7% , bet decembrī - 6,9% iedzīvotāju. Nacionālā apvienība piedzīvojusi lielāko atbalsta kritumu kopš novembra, kad par to bija gatavi balsot 8,8% vēlētāju.

Gada laikā stabils atbalsts saglabājies Zaļo un zemnieku savienībai. Kopš janvāra minētā politiskā spēka reitings samazinājies tikai par 0,1 procentpunktu, decembrī sasniedzot 8%.

Parlamentā nepārstāvēto politisko spēku vidū 2,4% vēlētāju decembrī būtu gatavi balsot par partiju "Progresīvie", 2,2% - Latvijas Krievu savienību, savukārt vēl 2% - par Latvijas Reģionu apvienību.

Saskaņā ar aptaujas datiem, nepilni 20% aptaujāto nezina, par ko balsotu vēlēšanās, savukārt vēl 26,7% aptaujāto atzina, ka vēlēšanās nepiedalīsies.

Latvijā

Noslēdzoties Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) kampaņai "Netici brīnumiem internetā! ikviens patērētājs tiek aicināts kļūt par šīs kampaņas vēstnesi savā ikdienā. Tās mērķis - veicināt kritisko domāšanu un pasargāt patērētājus no maldinošas informācijas un negodīgiem piedāvājumiem internetā - saglabāsies aktuāls un svarīgs arī turpmāk.

Svarīgākais