No visiem zodiaka zīmju pārstāvjiem visvairāk 2019. gadā SEB līzingā iegādāto automašīnu pieder Vēžiem, Vēršiem un Ūdensvīriem, savukārt vismazāk jaunus spēkratus šogad iegādājušies Mežāži. Gan sievietes, gan vīrieši visbiežāk izvēlējušies Toyota, Škoda, Nissan, kā arī Hyundai automašīnas, informē Elīna Neimane, SEB bankas privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja.
Pēc SEB līzinga datiem 2019. gadā jaunus spēkratus vairāk ir iegādājušies vīrieši - 61%, no kuriem vairākums pēc zodiaka zīmes ir Lauvas. Savukārt no visām sievietēm, kuras šogad iegādājušās jaunas automašīnas, vairākums ir Ūdensvīri. Gan sievietes, gan vīrieši visbiežāk automašīnu iegādājušies vecuma grupā no 36 līdz 50 gadiem. Turklāt šajā vecuma grupā arī vairāk tiek iegādātas jaunas, nevis lietotas automašīnas. Sievietes priekšroku vairāk dod Toyota, Hyundai un Nissan automašīnām, savukārt vīrieši - Škoda, Toyota un Nissan.
"SEB līzinga klienti joprojām vairāk izvēlas vidējās un kompaktās apvidus klases automašīnas, turklāt vīrieši iegādājas vidēji par 21% dārgākas automašīnas, nekā sievietes, kas skaidrojams ar plašāku papildaprīkojuma izvēli. Visvairāk jaunas automašīnas tiek reģistrētas vasaras mēnešos - jūnijā, jūlijā un augustā, kad vairumam ir arī atvaļinājumi. Savukārt vismazākā aktivitāte vērojama gada sākumā - janvārī un februārī, kad nepieciešamie uzkrājumi jaunā gada apņemšanās īstenošanai vēl tikai tiek plānoti," stāsta SEB līzinga vadītāja Agnese Ozolkāja.
Kopumā 2019. gada 11 mēnešos SEB līzings privātpersonām piešķīris finansējumu 24 miljonu eiro apmērā, kas ir par 36% jeb 6.4 miljoniem eiro vairāk, nekā 2018. gada 11 mēnešos. Finansējums piešķirts 1391 automašīnu iegādei, no kurām 1108 ir jaunas, savukārt 383 - lietotas. Vidējā iegādes summa jauno auto segmentā ir līdzīga kā pērn - 22,5 tūkstoši eiro, savukārt lietoto auto segmentā vidējā iegādes summa ir 15,6 tūkstoši eiro.