Bertolta Flika privātfirmas SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" biroja telpu īri, iespējams, maksā Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic"), kurā 52% pieder Latvijas valstij, bet 47,2% SIA "Baltijas aviācijas sistēmas".
Par to svētdien ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".
Raidījums pārliecinājies, ka "Baltijas aviācijas sistēmu" birojs ar divām telpām atrodas "Helio" biroju ēkā netālu no lidostas. Kā atzina biroju ēkas pārvaldniece, "Baltijas aviācijas sistēmas" telpas no viņiem neīrējot un līgumu ar šo SIA viņai neesot. Viņa skaidroja, ka līgums esot noslēgts ar "airBaltic", kas tālāk varot savas telpas izīrēt arī citiem.
Tomēr "De facto" norāda, ka, visticamāk, Flika privātfirma par telpu izmantošanu valstij daļēji piederošajai aviokompānijai neko nemaksā.
"airBaltic" akcionāru līgums nosaka, ka jebkuram darījumam starp akcionāru un uzņēmumu "airBaltic" jābūt apstiprinātam uzņēmuma padomē. Tas nozīmē, ja "airBaltic" izīrē telpas savam akcionāram SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", šim darījumam saskaņā ar akcionāru līgumu būtu jābūt apstiprinātam uzņēmuma padomē, tomēr Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, kurš ir "airBaltic" valstij piederošās akciju kontrolpaketes turētājs, intervijā "De facto" apgalvo, ka par šādu jautājumu uzņēmuma padome nav lēmusi.
Tas ļauj izdarīt secinājumu, ka Flika privātfirma nekādus maksājumus par telpu īri aviokompānijai neveic. Gan "airBaltic" prezidents Fliks, gan viceprezidents korporatīvo komunikāciju jautājumos Jānis Vanags no komentāriem izvairījās, sakot, ka saimnieciskus jautājumus nekomentēšot. Tieši tāpat no komentāriem atteicās "Baltijas aviācijas sistēmu" pārstāvis Juris Pētersons.
"De facto" norāda, ka šis nav vienīgais gadījums, kad Flika privātfirma, iespējams, "parazitē" uz valstij daļēji piederošā "airBaltic" rēķina.
Pirms trim nedēļām, kad gaismā nāca "airBaltic" zīmola pārdošanas darījums, Fliks visiem stāstīja, ka aviokompānija viņa firmai par zīmola izmantošanu neko nav maksājusi.
Atsaucoties uz Flika teikto, to apstiprināja arī Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK), tomēr "Baltijas aviācijas sistēmu" gada pārskats liecināja, ka Fliks ir melojis, jo no pārskata redzams, ka "airBaltic" samaksājis par zīmola izmantošanu 93 500 latu, norāda "De facto", piebilstot, ka pēc šīs atklājuma Fliks "ļoti strauji zaudēja atmiņu" un intervijā Latvijas Televīzijai par notikušo maksājumu pagājušajā nedēļā jau vairs neko neatcerējās.
Arī vēlāk telefonsarunās ar „de facto” Fliks par darījumu vairs neko nespēja pateikt.
Pēkšņais Flika atmiņas zudums un pārējo iesaistīto pušu izvairīšanās atbildēt pēc būtības var liecināt tikai par vienu – "airBaltic" patiešām ir samaksājis Flika firmai par zīmola izmantošanu, norāda "De facto".
Matīss, vaicāts vai Fliks varētu zaudēt savu amatu „airBaltic” valdē, gan ir visai izvairīgs, norādot, ka par to būs jālemj jaunajai padomei, kura tiks apstiprināta pirmdien, 30.augustā.
Jaunajai padomei būs tiesības noraidīt "airBaltic" privāta akcionāra piedāvātos valdes locekļus, kas līdz šim nebija iespējams.
Patlaban vienīgais "airBaltic" valdes loceklis ir Fliks.