Sestdiena, 11.maijs

redeem Karmena, Manfreds, Milda

arrow_right_alt Latvijā

Apturēta licence tūrisma firmai Latvijā; kas jāzina klientiem?

© Vladislavs Proškins/F64 Photo Agency

No 2019. gada 1. jūlija tūrisma operatora un tūrisma aģenta pakalpojumus ir tiesīgi sniegt tikai tie pakalpojumu sniedzēji, kas ir saņēmuši speciālo atļauju kompleksu tūrisma pakalpojumu sniegšanai un ir reģistrēti Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) datubāzē. Kā liecina informācija portālā "travelnews.lv", tad, pārbaudot šo datubāzi, redzams, ka 2019. gada 25. novembrī SIA "BULTA-TURS" ar lēmumu Nr.T-2019-280 ir apturēta licences darbība.

"Iegādājoties ceļojumu no nelicencēta tūrisma pakalpojumu sniedzēja, pastāv riski, ka tūrisma operatora likviditātes problēmu gadījumā nenotiks ceļojumi, netiks nodrošināta iemaksātās naudas summas atmaksas par nenotikušajiem ceļojumiem, kā arī vajadzības gadījumā netiks nodrošināta ceļotāju repatriācija. Kā piemēru var minēt SIA "TRAVEL TIME", kura bez licences un nepieciešamā nodrošinājuma piedāvāja pārdošanai un pārdeva ceļojumus, kā rezultātā PTAC pieņēma gan pagaidu noregulējumu, gan lēmumu un uzlika Sabiedrībai pienākumu izbeigt negodīgu komercpraksi, kā arī piemēroja soda naudu," portālu informē PTAC pārstāvi.

Lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem, PTAC aicina patērētājus pirms ceļojuma iegādes:

  • iepazīties ar informāciju PTAC Datubāzē;

  • salīdzināt dažādu tūrisma pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus;

  • pievērst uzmanību ne tikai cenai, bet arī tam, kādi pakalpojumi iekļauti piedāvājumā;

  • iepazīties ar pirmslīguma informāciju un līguma noteikumiem.

Kad esat izvēlējies tūrisma pakalpojumu sniedzēju, pie kura vēlaties iegādāties ceļojumu, atcerieties, ka pirms ceļojuma Jums ir tiesības saņemt detalizētu informāciju par plānotā ceļojuma:

  • iekļauto pakalpojumu īpašībām, tai skaitā informācija par galamērķi, maršrutu, transportu, izmitināšanu, ēdienreizēm, ekskursijām;

  • cenu un maksāšanas kārtību;

  • nepieciešamajiem dokumentiem (galamērķa valsts pasu un vīzu režīms);

  • medicīniskajām formalitātēm galamērķa valstī;

  • brīvprātīgo vai obligāta veselības apdrošināšanu.

Tāpat atcerieties, ka patērētājam ir tiesības atteikties no ceļojuma, nemaksājot līguma izbeigšanas maksu, ja tūrisma pakalpojumu sniedzējs:

  • piedāvā ievērojami mainīt kādu no galvenajām ceļojuma sastāvdaļām;

  • nevar izpildīt kādu no ceļotāja īpašajām prasībām, kurām sākotnēji piekrita;

  • palielina ceļojuma cenu vairāk nekā 8%.

Avots: portāls "travelnews.lv"