Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Latvijā

"Dzintara" produkcijas pircēju loks – neliels, bet lojāls

IECIENĪTA PRODUKCIJA. Lūpu balzams un higēniskā lūpu krāsa ir vieni no visvairāk pirktajiem "Dzintara" produktiem lielveikalos © Dmitrijs Suļžics/F64

AS Dzintars ar maksātspējas problēmām cīnās jau vairākus gadus. Pagājušā gada vidū tas ar vairāk nekā piecus miljonus eiro lielu parādu valstij ierindojās Valsts ieņēmumu dienesta parādnieku saraksta 16. vietā, šobrīd ar vairāk nekā septiņu miljonu eiro parādu tas atrodas jau 10. vietā starp lielākajiem nodokļu parādniekiem. Pat valsts gatavība atlaist kosmētikas ražotāja Dzintars 28 gadus vecu parādu to neglāba no maksātnespējas pasludināšanas.

Nākamā gada valsts budžetā paredzēti 295 900 eiro, lai dzēstu Dzintara parādsaistības kādreizējai VAS Latvijas universālā banka. Tajā pašā laikā Dzintaram joprojām ir vairāk nekā septiņus miljonus eiro liels Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāds. Maksātnespējas pasludināšana pati par sevi nav nāves spriedums uzņēmumam. Tas, iespējams, turpinās darboties vai vismaz darīs to kādu laiku. Turklāt Dzintara patiesais labuma guvējs - uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs - ir izveidojis jaunu kompāniju - SIA Dzintars Beauty, kas teorētiski paver iespēju ražot Dzintara produkciju nākotnē jauna uzņēmuma ietvaros.

Lai gan Dzintara produkcijas īpatsvars lielveikalos ir salīdzinoši neliels (piemēram, Citro veikalos Dzintara produkcija aizņem tikai aptuveni vienu procentu no kopējā ķermeņa kopšanas produktu kategorijas apjoma, citos veikalos nedaudz vairāk), Neatkarīgās aptaujātie veikalnieki atzīst, ka šī ražotāja produkcijai ir savi lojāli klienti. SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine Neatkarīgajai uzsvēra, ka šā zīmola produktu klientu loks ir ierobežots, taču stabils.

Arī daļa Maxima pircēju, izvēloties konkrētu ķermeņa kopšanas produktu, priekšroku dod Dzintara produkcijai. «Neskatoties uz jaunu kosmētikas produktu piedāvājumu veikalos, cilvēki ik gadu ir bijuši uzticami Latvijas zīmolam Dzintars. Lūpu balzama pārdošanas īpatsvars pēdējo piecu gaidu laikā šajā kategorijā ik gadu bijis aptuveni 60 procentu apjomā. Savukārt Dzintara sejas krēma īpatsvars krēmu piedāvājumā pēdējos piecos gados arī bijis salīdzinoši stabils - ik gadu to īpatsvars bijis apmēram 20 procenti,» Neatkarīgajai atklāj

SIA Maxima Latvija komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Arī Rimi pircēji vienmēr ir bijuši lojāli Dzintara produkcijas cienītāji, Neatkarīgajai stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala. «Dzintara produkcijas īpatsvars Rimi veikalu plauktos ir ļoti mainīgs, tas atkarīgs no uzņēmuma spējas konkrētajā brīdī nodrošināt produktu piegādes noteiktos apjomos un termiņos. Pēdējo gadu laikā Rimi sortiments papildināts ar dažādu Dzintara kosmētikas līniju produktiem - Laura Mars, Perfect Skin, NATURE’S RECIPE, Future Formula SOS un citiem,» teic R. Ikala.

Elvi veikalos Dzintara produkcijas nav daudz, un tā veido niecīgu daļu no kopējā Elvi sortimenta, jo, kā Neatkarīgajai skaidro L. Vārtukapteine, Elvi lielākoties pārdod pārtiku un tirgo tikai pašas nepieciešamākās ikdienas sadzīves preces. «Pēdējo desmit gadu laikā Dzintara īpatsvars veikalu tīklā Elvi nav būtiski mainījies - pircēji Elvi var iegādāties iecienītākos šī ražotāja matu kopšanas līdzekļus, kopjošo un dekoratīvo kosmētiku, dažādu veidu parfimēriju. Tie produkti, kas ir nopērkami Elvi, biežāk ir vidējā cenu kategorijā - veikalā var atrast gan dārgākas preces, gan lētākas alternatīvas,» saka L. Vārtukapteine.

Dzintara produkcijas cenu kategoriju līdzīgi vērtē arī SIA Latvian Retail Management komercdirektors Edijs Bergmanis. «Dzintara produkcija noteikti ierindojas vidējā cenu kategorijā, salīdzinot ar citiem ārvalstu kosmētikas produktu ražotājiem, kas tie piedāvāti Citro tirdzniecības vietās. Tomēr jāatzīst, ka, ņemot vērā plašo ārvalstu kosmētikas un ķermeņa kopšanas līdzekļu piedāvājumu, šie zīmoli cenas ziņā ir elastīgāki un konkurētspējīgāki par AS Dzintars, jo spēj nodrošināt par 20 līdz 30 procentus zemākas cenas, piemēram, matu kopšanas līdzekļu kategorijā u.c. ķermeņa kopšanas produktu kategorijās. Nav noslēpums, ka Latvijā, īpaši reģionos, joprojām produkta cenas ir spēcīgs priekšnosacījums, kas nosaka pircēja izvēli par labu konkrētam produktam,» uzsver E. Bergmanis.

Visvairāk pirktie Dzintara produkti lielveikalos ir lūpu balzams, sejas krēmi, sauļošanās kosmētika un matu kopšanas līdzekļi. Tieši par šo produktu pieejamību nākotnē lojālākie Dzintara produkcijas pircēji ir visvairāk norūpējušies. Daži pat jau sākuši iegādāties nelielas rezerves priekšdienām gadījumam, ja nākotnē Dzintara produkcija vairs nebūs pieejama.