Lidosta atzīst savu kļūdu aizbildnes priekšā

Tieši mēnesi pēc nepatīkamā starpgadījuma lidostā Rīga, kad lidostas darbinieku nekompetences dēļ puisēns Uldis un viņa aizbildne Inta Brālēna netika reģistrēti lidojumam uz Tenerifi, no lidostas amatpersonām nav saņemta konkrēta atbilde, kā tiks atrisināta šī konfliktsituācija.

Tikai pēc Neatkarīgās iesaistīšanās ģimene saņēma zvanu no lidostas, taču pagaidām nekāds risinājums nav panākts. Tiesa, lidosta Rīga ģimenei par starpgadījumu ir atvainojusies.

Neatkarīgā rakstīja, ka lidostā, reģistrējoties tūrisma lidojumam uz Tenerifi, lidostas darbinieki Intu Brālēnu un viņas aizbildnībā esošo zēnu Uldi lidojumam nereģistrēja, un lidmašīna aizlidoja bez viņiem. Aizbildnei nepamatoti tika pieprasīts uzrādīt bērna dzimšanas apliecību, lai gan saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, izbraucot no valsts bērnam bārenim kopā ar savu aizbildni, jāuzrāda abu pases un tiesas lēmums par aizbildnības nodibināšanu. Šo informāciju Neatkarīgajai apliecināja gan I. Brālēna, gan Valsts robežsardze. Dzimšanas apliecība nepieciešama vecākiem, kuriem bērns nav ierakstīts pasē, – tādā gadījumā šī apliecība apstiprina bērna saistību ar vecākiem. Citos gadījumos bērna dzimšanas apliecība neko nedod, jo bērnam jebkurā gadījumā ir pase.

Brālēna pauda dziļu sarūgtinājumu, jo abiem, īpaši puisēnam, ceļojums bija ilgi gaidīts. Pēc vilšanās pilnās atgriešanās mājās I. Brālēna nolēma lietu tā neatstāt, jo kremta tas, ka neviens lidostā viņus neuzklausīja, – viņa uzrakstīja vēstuli gan Valsts robežsardzei, gan lidostas administrācijai. No robežsardzes saņēmusi atbildi uzreiz, bet no lidostas tā kavējusies līdz dienai, kad aizbildne savu stāstu uzticēja Neatkarīgajai. Tad viņa saņēma zvanu no lidostas ar atvainošanos un "avioreisa piedāvājumu". "Es nesapratu no sākuma, ko viņi man piedāvā – ko lai iesāku ar avioreisu, ja mēs ar Uldi zaudējām vairāk nekā nedēļas ilgu atpūtu ārzemēs?" tagad saka Intas kundze, "es pateicu: uzrakstiet vispirms atbildi uz manu vēstuli, ko es nebiju saņēmusi."

Pēc kāda laiciņa atbilde arī saņemta – tajā lidosta norāda, ka gaida informāciju no I. Brālēnas par radītajiem zaudējumiem, lai lemtu, iespējams, par kompensāciju. I. Brālēna apliecina, ka visu šo informāciju viņa aizsūtījusi ierakstītā vēstulē, bet pagaidām atbilde nav saņemta.

Diemžēl arī Neatkarīgajai atbildes uz jautājumiem neizdevās uzzināt. Lidostas Rīga pārstāvis Mārtiņš Langrāts atzina, ka jautājumi no laikraksta saņemti jau pirms vairākām nedēļām, arī konkrētā situācija zināma. "Tur it kā bija runa par kompensāciju..." atminējās M. Langrāts un solīja sniegt atbildi, taču pagaidām tā nav saņemta.

Svarīgākais