Krustojums pie Carnikavas mulsina autovadītājus; atbildīgie sola rīkoties

© Egons Ansbergs/F64 Photo Agency

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) krustojumu uz ceļa Rīga-Carnikava-Ādaži (P1) ar pievedceļu Gaujas tiltam (V45) tuvākajā laikā aprīkos ar ceļazīmēm un vēlāk izvietos virziena norādes, sacīja kompānijas pārstāve Anna Kononova.

Viņa informēja, ka LVC satiksmes organizācijas speciālisti ir apsekojuši autoceļa P1 un V45 krustojumu pie Carnikavas un secinājuši, lai uzlabotu satiksmes organizāciju tajā, ir nepieciešams uzstādīt vairākas ceļazīmes. Lai nepārprotami organizētu satiksmi Carnikavas krustojumā (P1) pie Tallinas šosejas (A1), tuvākajā laikā tur tiks uzstādītas ceļazīmes "Šķēršļa apbraukšana pa labo/kreiso pusi" un "Braukšanas virziens joslās". Vēlāk tas tiks aprīkots arī ar virziena norādēm.

Drošības stabiņi šajā krustojumā ir uzstādīti, lai izceltu drošības saliņu, kura diennakts tumšajā laikā nav saskatāma un tika saņemtas autobraucēju sūdzības. Bez saliņas un stabiņiem krustojums nav drošs, jo tas ir pārāk plats un līdz ar to plaši interpretējams, norādīja kompānijā.

Kononova arī minēja, lai kardināli uzlabotu satiksmes organizāciju šajā vietā, krustojums būtu jāpārbūvē, to sašaurinot, vai arī izbūvējot rotācijas apli. Nepietiekamā finansējuma dēļ patlaban pārbūves darbi tur nav plānoti.

Televīzijas raidījums "Zebra" oktobra vidū ziņoja, ka krustojums pēc pārbūves aprīkots ar zīmēm, kas mulsina autovadītājus, turklāt dažas ceļa zīmes trūkst. Tāpat krustojums aprīkots ar gaismu atstarojošiem signālstabiņiem, kas, raidījuma veidotāju ieskatā, ir neizprotami.

Seguma atjaunošana vietējā autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posmā no dzelzceļa pārbrauktuves Carnikavā līdz Tallinas šosejai (A1) Ādažos tika veikta šovasar. LVC skaidroja, ka primārais būvdarbu veikšanas iemesls bija sliktais seguma stāvoklis - bedres, risas un plaisas. Esošā finansējuma ietvaros kā optimālākais situācijas uzlabošanas risinājums tika pieņemts seguma atjaunošana.

Būvdarbu laikā tika atjaunots segums arī autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži krustojumā ar pievedceļu Gaujas tiltam, atstājot nemainīgu krustojuma konfigurāciju. Krustojums tika aprīkots ar ceļa zīmēm un horizontālo marķējumu.

LVC atzina, ka jau pēc objekta pieņemšanas ekspluatācijā Rīgas nodaļa saņēma aizrādījumus no autovadītājiem par to, ka krustojums nav pārredzams, īpaši tumsā. Krustojuma brauktuve ir nedaudz paaugstināta attiecībā pret pienākošajiem ceļiem.

Lai uzlabotu satiksmes drošību un vērstu autovadītāju uzmanību uz to, ka šķērsojams krustojums, drošības saliņas tika aprīkotas ar atstarojošiem signālstabiņiem.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka šajos seguma atjaunošanas būvdarbos valsts investēja 1,084 miljonus eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Būvdarbus veica SIA "Binders".