Vilcienu satiksmi no Rīgas uz Viļņu un Tallinu neatjaunos

© Santa Berļakova/F64

Vilcienu satiksmi no Rīgas uz Viļņu un Tallinu nav vajadzības atjaunot zemā pasažieru pieprasījuma dēļ, otrdien Saeimas Ārlietu komisijas Baltijas lietu apakškomisijas sēdē sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands.

Viņš norādīja, ka pašreiz Lietuvas dzelzceļa pasažieru pārvadātājs sniedz pakalpojumus nelielā Latvijas teritorijā no Lietuvas robežas līdz Daugavpilij. Vairākus gadus atpakaļ ticis skatīts jautājums par vilciena no Rīgas līdz Viļņai atjaunošanu, bet ekspertu secinājums bijis, ka tas nevar būt biznesa projekts gan ātruma, gan pasažieru skaita dēļ.

Tajā pašā laikā AS "Pasažieru vilciens" organizētie vilcieni iebrauc Igaunijas teritorijā līdz Valgas stacijai. Šajā gadījumā Latvijas un Igaunijas pārvadātājiem ir saskaņoti grafiki, lai pasažieri varētu pārsēsties, tomēr, pēc apkopotajiem datiem, pārsēšanos izmanto ļoti maza daļa no pasažieriem.

Merirands pauda, ka Igaunijas vilcienu operatora ieskatā nav arī īpaša pamata atjaunot maršrutu Rīga-Tartu.

Pašreiz Latvijas teritorijā kursē starptautiskais vilciens Kijeva-Minska-Viļņa-Rīga, kuru nodrošina Ukrainas kompānija. Tiek izskatīta iespēja šo vilcienu pagarināt līdz Tallinai.

No Rīgas starptautiskie vilcieni kursē četros maršrutos - Rīga-Maskava, Rīga-Sanktpēterburga, Rīga-Viļņa-Minska-Kijeva un Rīga-Minska.

Latvijā

28.novembrī pirmizrādi piedzīvos režisora Kārļa Lesiņa dokumentālā filma "Nord Express", kas ir vairāku gadu garumā veidots kinodarbs par 870 kilometrus garās ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecību, aģentūru LETA informēja "Mistrus Media" producents Gints Grūbe.

Svarīgākais