Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot "Boeing 737" lidmašīnas.
Kompānijā minēja, ka "airBaltic" turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz "Airbus A220-300" floti līdz 2023.gadam.
"Līdz šā gada beigām "airBaltic" samazinās "Boeing 737" lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas "Boeing 737" lidmašīnas "airBaltic" flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām," pauda kompānijā.
Atbilstoši "airBaltic" flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito "Airbus A220-300" lidmašīnu, bet līdz gada beigām "airBaltic" saņems vēl divas "Airbus A220-300" lidmašīnas.
"airBaltic" Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas "Airbus A220-300" dzinēju maiņas. "Airbus A220-300" lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju "Pratt&Whitney", kā arī ar lidmašīnu ražotāju "Airbus".
Līdz šim "airBaltic" ar "Airbus A220-300" lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā četrus miljonus pasažieru. Šobrīd katrs otrais lidsabiedrības pasažieris lido ar "Airbus A220-300". Kopumā "airBaltic" ar "Airbus A220-300" lidmašīnām veikusi vairāk nekā 40 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 100 000 stundu.
Jau ziņots, ka iepriekš "airBaltic" "Boeing 737" izmantošanu savā flotē plānoja pārtraukt šā gada rudenī.
"airBaltic" peļņa pagājušajā gadā pieauga par 46%, sasniedzot 5,4 miljonus eiro, bet kompānijas ieņēmumi palielinājās par 18% un bija 408,7 miljonu eiro apmērā.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, kā arī "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus no Tallinas un Viļņas. Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.