Lidostas "Rīga" valdes loceklis komentē lielās rindas lidostā

© Romāns Kokšarovs/F64

Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūra attīstās nedaudz lēnāk kā tajā strādājošās aviokompānijas, otrdien intervijā Latvijas Radio atzina lidostas valdes loceklis Artūrs Saveļjevs, komentējot pēdējā laikā novērotās lielās rindas lidostā uz drošības kontroli.

"Lidostas infrastruktūra attīstās nedaudz lēnāk kā aviokompānijas, kuras strādā lidostā "Rīga". Mēs cenšamies viņas ķert," pauda Saveļjevs, piebilstot, ka šobrīd sarežģītākā situācija jeb "pudeles kakls" veidojas lidostas publiskajā daļā.

Viņš arī atzīmēja, ka atbilstoši lidostas "Rīga" datiem nepieciešamais laiks, lai izietu drošības kontroli, vidēji nepārsniedz 10 minūtes, tostarp ir brīži, kad drošības kontroli var iziet 2-4 minūtēs, bet sastrēgumstundās ir nepieciešamas apmēram 20 minūtes. Savukārt šogad 7. un 8.oktobrī, kad lidostā bija novērojamas ļoti garas rindas uz drošības kontroli, bija nestandarta situācija saistībā ar daudzu darbinieku slimību.

Tāpat Saveļjevs atzīmēja, ka lidostā jau kuro gadu turpinās strauja izaugsme - arī šogad pasažieru skaita pieaugums ir mērāms par vairāk nekā 10%, kas uz citu lidostu fona ir ļoti labs rezultāts, taču šāda izaugsme atstāj ietekmi gan uz lidostas infrastruktūru, gan uz darbiniekiem.

"Līdzīgi kā ar satiksmi Rīgas ielās, arī lidostā "Rīga" ir savas maksimuma jeb sastrēguma stundas, kad rindas ir garākas un tas ir tikai normāli. Izteiktāk tas ir vasaras sezonā, jo mums ir daudz vairāk tūristu. Cilvēkiem ir jāpierod, ka lidostā "Rīga" ir jāierodas laicīgi - vismaz divas stundas pirms lidojuma," sacīja Saveļjevs.

Jau vēstīts, ka pēdējā laikā daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicējuši fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauduši sašutumu.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostā "Rīga" 2018.gadā apkalpoja kopumā 7,056 miljonus pasažieru, kas ir par 15,7% vairāk nekā 2017.gadā.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais