Pasažieriem, kas ieradušies lidostā 2 stundas pirms lidojuma un lidostas vainas dēļ to nokavē, lidosta kompensē tiešos radušos zaudējumus. Lidosta atvainojas visiem pasažieriem, par pēdējās dienās sagādātajām neērtībām.
Ja pasažieris ir nonācis situācijā, kad, neskatoties uz savlaicīgu ierašanos, lidostas vainas dēļ viņš nokavē savu lidojumu, lai pieprasītu kompensāciju par tiešajiem radītajiem zaudējumiem, pasažierim ir jāaizpilda pretenzijas pieteikuma forma, kas atrodama gan lidostas "Rīga" mājaslapā, gan arī termināļa informācijas centrā. Lidosta katru pasažiera pretenziju izskatīs individuāli, izvērtējot konkrētās situācijas apstākļus.
Strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus lidosta apzinās esošā termināļa iespējas un kapacitāti, kas ievērojami ierobežo iespējamos risinājumus.
"Mēs ar atbildību izturamies pret pasažieru ērtībām un vajadzībām, vienlaikus risinām jautājumu par darbinieku slodzi, ko radījusi esošā termināļa kapacitāti pārsniegusī pasažieru plūsma. Jaunais terminālis ir projektēšanas stadijā, taču jārod risinājumi arī esošajos apstākļos", atzīst lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.
Šobrīd lidostai "Rīga" ir divi galvenie risinājumi. Pirmais - turpināt informēt pasažierus ierasties lidostā vismaz divas stundas pirms plānotā reisa, kā arī savlaicīgi un pareizi sagatavoties drošības kontroles procedūrai. Viens pasažieris, kas ir pilnībā sagatavojies drošības kontrolei (iepakojis šķidrumus, atbilstoši prasībām, novilcis virsdrēbes, noņēmis siksnu vai citus aksesuārus, no rokas bagāžas izņēmis datoru, planšeti vai ārējās baterijas utt.) vidēji ietaupa 30 sekundes no drošības kontrolē pavadītā laika. Tā saucamajās "pīķa stundās", kurās vidēji ik stundu drošības kontroli iziet ap 1000 pasažieru, pareizi sagatavojies pasažieris var paātrina rindas kustību, un drošības darbinieki var apkalpot vidēji par 15% vairāk pasažieru. Otrais - celt darbinieku motivāciju, kas ļaus efektīvāk un operatīvāk veikt drošības kontroles procedūras, saglabājot augstās drošības prasības.
"Lai operatīvi rastu risinājumus, mēs jau esam vērsušies pie darbiniekiem, aicinot sniegt ierosinājumus, jo mūsu mērķis ir paaugstināt darbinieku apmierinātību, motivāciju un darba efektivitāti. Risinot esošā termināļa kapacitātes jautājumu, mums ir cieši jāsadarbojas," pauž Ilona Līce.
Lai arī lidosta "Rīga" ir atzīta par Taisnīgāko atalgojuma maksātāju valstī 2019.gadā, nodarbinot vairāk kā 1200 darbinieku, tā apzinās, ka darbinieki vēlētos saņemt lielāku atalgojumu. Ņemot vērā darbinieku vēlmes un lidostas iespējas, algas regulāri tiek pārskatītas, piemēram, šogad tās palielinātas par vidēji 15%; proporcionāli lielākais pieaugums ir tieši zemāko algu saņēmējiem.
"Jau šobrīd apzinām ierosinājumus un priekšlikumus, kas celtu darbinieku apmierinātību. Tās apkoposim un iesniegsim lidostas valdei. Iepriekš esam tikuši sadzirdēti, tāpēc ceru, ka tā tas būs arī šoreiz," atzīst Latvijas Lidostu darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Štekelis.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. No lidostas "Rīga" ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 90, bet vasaras sezonā - uz vairāk nekā 100 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības. 2018.gadā lidosta "Rīga" apkalpoja vairāk nekā 7 miljonus pasažieru - gandrīz pusi no kopējā Baltijas valstu avioceļotāju skaita.