Komentāri / Lidostas drošības darbinieks: Pelnu par 13 centiem vairāk nekā burgeru cepējs
 

53 komentāri

PPārdomas
Bardaks lidostā ir neprofesionālisms lidostas menedžeru darbā, neadekvāts algu sadalījums starp lidostas apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem. Ja augstākais menedžments saņem 10x vairāk kā citi darbinieki, tad nav jābrīnās , ka paēdušais izsalkušo nesaprot. Atalgojumu sistēma ir greiza, un ne tikai lidostā. Laiks ir pieņemt likumdošanu, ka vadītāju algas it atkarīgas no darbinieku atalgojuma- jo mazāk saņem darbinieki jo mazāka alga ir vadītājam- ne vairāk kā 4 x no nozarē strādājošo darbinieku algām. Un visus liekēžus- padomniekus atlaist! Ja tagad lidostā bardaks, lai Līce ar savu komandu iet un strādā līdzi kontrolieriem, lai iemācītos un saprastu kapēc darbinieki ir jāciena, jo tie ir peļņu nesošais faktors, to nesaprot ne slimnīcās, ne skolās, ne citās apkalpojošās nozarēs kur ir valsts daļas.
9.oktobris, 17:26 Atbildēt
KKhm
100% piekrītu
9.oktobris, 19:27 Atbildēt
SShadowVoice
Tā nav augstprātība, bet gan realitāte. Sociālisms beidzās.
Tagad maksā par zināšanām un prasmēm.
Cik ilga apmācība nepieciešama, lai kratītu somas lidostā? Nedēļa jau ir par daudz. Tātad kvalifikācija kā veikala kasierim\burgera cepējam. Āmen. Tāda arī samaksa.
Derētu apgūt kādu lietedrīgāku specialitāti, nevis diņģēt lielāku algu. Skolā kāds aizliedza mācīties?
Tad arī samaksa būs cita.
Nekvalificētu darbaspēku var mainīt kā kurpes. Speciālistus vairumā gadījumu ciena. Ja neciena, tad tie zibenīgi atrod labāku darbavietu.
Tāds ir ekonomikas likums un pieminēt karmu ir vienkārši bernišķīgi.
9.oktobris, 19:36 Atbildēt
bbijušais DD
Lai varētu tikt līdz "pastāvīgai" somu kratīšanai ir klases mācības kādas pāris nedēļas un prakse. Principā, kā pastāvīgs jaunākās pakāpes darbinieks tu sāc būt pēc 3 mēnešiem. Normāls-pilnvērtīgs pēc mēnešiem 6iem. Tā kā nav tur nekāda haļava. Nu un galvenais, protams, ir organizatoriskās problēmas un motivācijas sistēma. Tev kā jaunajam "uzzīmē" skaistu trepīti ar izaugsmi, bet tad cienījamais K.Dombr... atradīs tūkstots atrunas kāpēc vēl neēsi sasniedzis attiecīgo gatavības pakāpi, kaut gan testu rezultāti ir OK. Tā kā sajā gadījumā, tas vairāk ir sauciens par notiekošo bardaku, ne tikkai par algām.
9.oktobris, 20:18 Atbildēt
tto ShadowVoice
Beidz melot! Speciālistus ciena tikai tad, ja ir priekšnieka paziņas un draugi! Pārējie var priecāties, ka viņiem alga vismaz ir tik liela, ka var nodrošināt primārās vajadzības! Bet šie cilvēki nesēdēja ntos gadus augstskolā, lai strādātu par algu, kura tikai primārās vajadzības spēj nodrošināt un izklaidei nekas neatliek. Tādēļ jau visi sevi cienošie speciālisti ies strādāt tur, kur maksā tik daudz, ka var ne tikai dzīvot ar to algu, bet vēl arī izklaidēties brīvajā laikā, pat tad, ja tas nozīmētu turpmāk dzīvot un strādāt ārzemēs!
Esi tu gan augstprātīgs!
9.oktobris, 20:42 Atbildēt
bbaah to ShadowVoice
Ak, beidz šito daiļd*ršanu! Kvalificētam darba spēkam ar zināšanām jau ir problēmas atrast labi atalgotu darbu, jo lielākā daļa darba devēju ir pārāk izvēlīgi un skopi! Mazākā neatbilstība prasībām jau noved pie tā, ka viņiem to darbu neredzēt kā savas ausis. Ja arī atrod darbu, tad prasības ir tik kosmiskas, bet alga ir tik nožēlojama, ka, neatkarīgi no gribēšanas un negribēšanas, šie cilvēki ir spiesti skatīties ārzemju virzienā!
9.oktobris, 21:05 Atbildēt
AAlfons
Bardaks tiešam tur , liels un to valdi vajadzētu ,( liekēžu baru )atlaist. Somu pat nevar iedot jaunu, saplesto vietā. Man 120 km jabrauc lūk sūt uz Čaka ielu, ta to somu vieglak jaunu nopirkt , nevis šadu laipnu pakalpojumu saņemt. Soma saplesta jūsu reisā, atlidojot normali, butu iedot jaunu somu, vai citu, klients atstaj veco somu, vediet lāpit un tad piegadajiet atpakal klientam saremonteto somu, bet tu vis caur pakaļu, tada musu aviosabiedribaun lidosta kopumā.
9.oktobris, 21:45 Atbildēt
LLidotājs
Ņemiet nos Gausam to milzīgo algu!
9.oktobris, 22:32 Atbildēt
BBijušais darbinieks
Diemžēl, bet par atalgojumu ir pilnīga taisnība. Atalgojums lidostas drošības departamenta darbiniekiem ir nožēlojams par to darbu, ko viņi veic. Taču bez zemās algas ir vēl kas. Dažādas darbinieku pārbaudes un testi, kas notiek ikdienā sasniedz jau ņirgāšanās līmeni. Lielākā daļa no novērošanas kamerām lidostā ir paredzēta darbinieku novērošanai. Tas pats drošības departamenta direktors S.Stabiņš nereti mēdz ierasties pat nakts laikā, lai pārbaudītu kā strādā darbinieki un uzdotu dažādus jautājumus viņiem. Protams, es piekrītu, ka ik pa laikam darbinieki ir jāpārbauda, taču Rīgas lidostā tas jau ir par traku. Papildus darbiniekiem tiek uzlikti dažādi papildus pienākumi (par to pašu naudu), dažādi kursi, apmācības u.t.t., kas arī itkā būtu normāli, ja vien atalgojums nebūtu tā paša burgeru cepēja līmenī. Un tā ir taisnība, ka vadība uzskata, ka algas darbiniekiem ir ļoti lielas. Un mēģinot viņus pārliecināt, ka tā nav, darbinieks vienkārši netiek sadzirdēts vai arī tiek norāts par to, ka strādāt vajag labāk, nevis algu prasīt lielāku. Liela daļa no darbiniekiem ir spiesti strādāt divos darbos, lai spētu kaut cik normāli uzturēt ģimeni, līdz ar ko lidostas darbinieks atnāk uz maiņu jau noguris, kas arī ir iemesls, ka darbinieks darbā var pieļaut kļūdas. Un tas nav normāli. Visu varētu atrisināt, maksājot darbiniekiem atbilstošas algas. Galu galā tas tomēr nav Hesburger vai vai kāda apsardzes firma, kas apsargā lielveikalus, bet gan Starptautiskā lidosta. Diemžēl vadība stūrgalvīgi atsakās to saprast, uzskatot, ka algas ir pietiekami lielas un papildus naudas nav (kas ir salti meli).
Skumji arī ir tas, ka šo darbinieku, kurš ir publicējis šo rakstu, lidostas vadība viennozīmīgi mēģinās izskaitļot un atlaist.
9.oktobris, 22:47 Atbildēt
AAlfons
Nu ko , streiku bsidās uztaisit, kā citās valstīs to dara, apmizties visa valde uz reiz
9.oktobris, 23:26 Atbildēt
BBijušais darbinieks
Lai uztaisītu streiku, ir vajadzīga arodbiedrības iniciatīva un atbalsts, bet lidostas arodbiedrība sastāv no tās pašas lidostas vadības. Domu sapratāt?
9.oktobris, 23:59 Atbildēt
DDarbinieks
Tas pats kas Latvijas dzelzceļā! Lielās ar peļņu bet darbinieki pa kapeikām strāda!
10.oktobris, 0:30 Atbildēt
VVārds
Tas pats kas Latvijas Pastā. Par Vilcānu viņa kolēģi saka, ka viņš esot marionete. Kad es tur strādāju, viņš ne reizi pa diviem gadiem neatvilkās uz nodaļu, lai novērtētu situāciju un nenormālās rindas, kurās visi spiesti stāvēt, jo lielais priekšnieks neko nerubī no uzņēmējdarbības. Urbina degunu un verās tālēs zilajā, galvu saspiedis durvīs. Pastiekiem algas 300 eiro....
10.oktobris, 1:51 Atbildēt
JJānis
Turpinoties esošajai Lidostas personālvadības stratēģijai, drīz, pasažieri stāvēs rindā, ne tikai, uz drošības kontroli, bet arī, izlidošanas sektoros, gaidīs -vai autobuss būs!
10.oktobris, 7:12 Atbildēt