Cilvēki sašutuši par milzīgajām rindām lidostā "Rīga"; uzņēmums komentē situāciju

© Ekrānuzņēmums no Twitter

Lidostā "Rīga" pasažieru rindas uz drošības kontroli veidojas tādēļ, ka pasažieru plūsma patlaban jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Šorīt daudzi cilvēki sociālajos tīklos publicēja fotogrāfijas ar lielām pasažieru rindām uz drošības kontroli lidostā un pauda savu neizpratni un sašutumu.

Karnīte skaidroja, ka pasažieru skaits lidostā "Rīga" šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, deviņos mēnešos ir pieaudzis par gandrīz 11,5%. Vidēji lidosta "Rīga" apkalpo 12 000 pasažieru dienā, 600 līdz 1000 pasažieru stundā. Lai gan lidosta pēdējos gados ir paplašinājusi drošības kontroles zonu ar vairākām līnijām un pašlaik strādā pie risinājumiem, lai izveidotu vēl papildus līnijas, šāda pasažieru plūsma jūtami pārsniedz vecās lidostas termināļa publiskās daļas kapacitāti, norādīja Karnīte.

"Tāpat, ņemot vērā nacionālā pārvadātāja "airBaltic" intereses, lidostai "Rīga" ir raksturīgs nevienmērīgs lidojumu sadalījums diennakts laikā un liels tranzīta pasažieru skaits - vairāk nekā 30%. Rindas uz drošības kontroli lidostā "Rīga" veidojas tieši šajās intensīvo lidojumu jeb "pīķa" stundās, galvenokārt no rītiem, laika posmā no plkst.6 līdz 8, kad vienlaicīgi ir gan liels izlidojošo reisu skaits, gan intensīva tranzīta pasažieru plūsma ar īsiem savienojuma laikiem," sacīja Karnīte.

Viņa informēja, ka, saskaņā ar lidostas mērījumu sistēmas datiem, šajos laika posmos drošības kontrolē stundas laikā nereti jāapkalpo gandrīz 1200 pasažieru, un tie arī ir tie brīži, kad var izveidoties rinda, kurā gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 40-50 minūtēm. Citos laika posmos gaidīšanas laiks uz drošības kontroli lidostā "Rīga" ir piecas, maksimums 20 minūtes.

"Papildus augstāk minētajiem apstākļiem, šobrīd ir pienācis rudens vīrusu laiks, un daudzi darbinieki un viņu bērni slimo, līdz ar to padarot darbu "pīķa" stundās vēl komplicētāku," piebilda Karnīte.

Viņa norādīja, ka lidostas drošības dienesta darbinieki dara visu iespējamo, lai šajos apstākļos apkalpotu pasažierus maksimāli ātri, vienlaikus saglabājot visaugstākos drošības standartus, ņemot vērā, ka pasažieru un lidojumu drošība ir galvenā prioritāte. Tomēr pasažieriem ir jārēķinās, ka atsevišķās stundās lidostā var būt rindas.

Vienlaikus lidosta "Rīga" vēlas atgādināt pasažieriem, ka ir ļoti būtiski ierasties lidostā savlaicīgi - vismaz divas stundas pirms lidojuma, kas ļauj mierīgi un bez steigas nokārtot pirmslidojuma procedūras un atrisināt sarežģījumus, ja tādi rodas dokumentu pārbaudes vai drošības kontroles laikā.